Inlägg publicerade under kategorin Vänner och familj

Av My - 21 augusti 2009 22:38

"1 år har gått...känns som 1 månad men samtidigt att jag känt dig i 10 år!"

Henkes rad och jag instämmer!

Henrik och jag har njutit av en god 3-rätters middag på El Greco ikväll, hur gott som helst! Dock lite snålt med efterrättsmängden om man ska fråga oss som är godsaks-älskare...

Tack för middagen love! Å tack för de fantastiskt underbart fina blommorna!

Ser fram emot hela vårt långa liv tillsammans! Love you!

Av My - 6 augusti 2009 16:07

Jag och Elina kände för en liten utflykt, packade matsäck och badkläder och begav oss ut på cykeltur. Vi hamnade i Magnarp :)

Fin liten strand och vi fick ligga där alldeles själv! Tills klockan slog 11.15, då strömmade barnfamiljerna till och vi hade helt plöstligt inte lika mycket plats. Packade siller kan man säga och vi vet precis alla småbarns-bekymmer!

Mycket mysig och trevlig dag har jag haft med dig! Som alltid...

Av My - 3 augusti 2009 17:07

Efter att ha ätit gott grille, tog vi fram Alias - det var dags för spelstund. Då mamma är lite segtänkt emellanåt (sorry) så märkte vi ganska snabbt att det skulle ta låååååång tid innan någon kommit i mål. Fulla i skratt var vi under så gott som de 3 timmar spelet höll på. Vi roade säkerligen hela campingen...

Idag har det varit strålande väder och vi har varit på playan hela dagen. Tom Henke har tyckt det varit roligt. Han blir dock lite rastlös så vi har spelat strandtennis mycket. Vi är fint brunsrostade, eller Henke är lite rödrostad, han var ju ganska vit innan...

Nu väntar träningspass. Jag ska springa en sväng och därefter blir det helkroppsstyrka på stranden!

Ikväll blir vi bjudna på "Lammet & Grisen", det är en poppis restaurang här med en nice buffé. Ska bli himla gott!!

Av My - 2 augusti 2009 19:02

Det är så skönt att vi åkt iväg på semester ett par dagar. Som Henke sa, "Hade du varit hemma nu så hade du inte kunnat slappna av utan hade gått och pulat med något..." Så sant så. Här har jag inget att pula med, så vila blir det!

Det blev ingen lång stund på stranden då molnen tittade fram. Vi stannade dock ett tag ändå för att sova, framför allt jag, är helt ur balans efter den långa natten.

Jag och Henke tog en lång promenad på stranden. Vilken sand, helt vit! Egentligen skulle jag köra ett löppass men min hals är inte riktigt ok.

Nu sitter vi utanför husvagnen, Mats drar vitsar för fullt, alla har något gott att dricka och något snacks till förrätt! Grillen är tänd och det blir snart god biff och majs till kvällsmat!

Imorgon bitti stundar träningspass om kroppen är på g! Mamma går upp varje morgon kl 7 och stavar så kanske hänger jag på och springer och kör mitt cirkelpass jag missar på kvällen med innebandyn.

Trevlig kväll!

Av My - 31 juli 2009 20:57

...Elina kan förstås inte vara utan internet en hel vecka och har haft stenkoll på min blogg blandannat. Idag fick jag ett sms om att hon inte riktigt var nöjd med mitt bildval. Men Elina, det är inte så lätt att hitta ett kort på dig som du inte blundar på! Mmmm, ja vet att du säger att det är min kameras blixt som det är fel på...

Bara för att göra dig nöjd har jag klippt och skurit för att få fram en FIN bild! :)

Grattis igen vännen! See ya soon!

Av My - 31 juli 2009 06:08

Grattis på födelsedagen Elina! Hoppas att du får en bra dag nere i värmen! Massor av kramar

Av My - 26 juli 2009 14:02

Igår var en Checks kväll! Vi skulle fira in vår semester!

Jag ordnade lite mat, Flygande Jacob och vi var snälla som sa att Henke fick vara med och äta. Sen gick han in på "sitt" rum... Förmodligen lite distraherad av fnisset i vardagsrummet. Det är ju fasen vad vi fnissar! Ett tag låg vi i soffan ihopvikta och tårarna sprutade! Har vi börjat, så räcker det att vi kollar på varandra, då lägger vi oss dubbla.

Efterrätt - vaniljglass med färska blåbär och hallon och självklart godis stod på schemat, precis som vanligt.

Vi var båda väldigt på g och ville verkligen gå ut! Fast, otippat värre, blev vi lite trötta och sega framåt midnatt och beslöt oss för att hoppa utekvällen. Gamla?

Då Checke är mer mörkrädd än mig, följde jag henne hem, sen cyklade jag hem i racerfart pratandes med Checks i mobilen.

"Nu är jag innanför grind nr 1. Dörr nr 1...dörr nr 2, safe!"

Av My - 25 juli 2009 09:59

Igår när jag gick innan för dörren i lägenheten, hörde jag ett surr och tänkte, vad fasen är det?!

Kommer in i vardagsrummet och där sitter Henke, ser ut som en 5 åring på julafton, med en joystick i handen och en helikopter på golvet. Jag kan inget annat än att skratta!

När vi skulle ta en promenad träffade vi Peter. Henke berättade gladeligen om sitt nya inköp och Peter stod lika mycket i lågor! Efter någon timme får jag ett sms av Elina "Nu vill Peter också köpa en helikopter..."

Dessa grabbar.

Framåt 20-tiden sa Henke att han skulle gå upp på vinden ett tag. Han kommer tillbaka med en radiostyrd bil. Å jag skrattar igen.

Henkes kommentar:

"Du har ju sagt att jag ska ha en hobby..."