Alla inlägg under juli 2009

Av My - 31 juli 2009 21:03

Idag besökte jag och Camilla mitt mecka, Gekås. Det är en fantastisk utflykt! Like it a lot!

Semestertider, så det var ju förstås inte bara vi där. Rutinerade gamla Gekås-besökare som vi är, satte vi oss i bilen och fikade på våra tunnbrödsmackor tills kön försvunnit.

Det var nog längesedan jag handlade så lite där. Inte för att där fanns tråkiga saker, men jag har nog äntligen växt upp :) och köper enbart det jag verkligen behöver! Klänningen jag köpte behövdes!!

Köpte tre koftor, väldigt snygga och när jag kom hem slängde jag ut 5 från garderoben!


Camilla och jag har varit duktiga denna sommar på att träffas. Längesedan vi umgåtts så mycket! Himla kul!

Å det blir skärpning på mig att åka ner till Malmö och hälsa på henne oftare!


Av My - 31 juli 2009 20:57

...Elina kan förstås inte vara utan internet en hel vecka och har haft stenkoll på min blogg blandannat. Idag fick jag ett sms om att hon inte riktigt var nöjd med mitt bildval. Men Elina, det är inte så lätt att hitta ett kort på dig som du inte blundar på! Mmmm, ja vet att du säger att det är min kameras blixt som det är fel på...

Bara för att göra dig nöjd har jag klippt och skurit för att få fram en FIN bild! :)

Grattis igen vännen! See ya soon!




Av My - 31 juli 2009 06:08


Grattis på födelsedagen Elina! Hoppas att du får en bra dag nere i värmen! Massor av kramar


Av My - 30 juli 2009 21:55

Det bär iväg till Ullared och Gekås. Har lurat med mig Camilla! Kl 6.30 ska jag hämta henne i Utvälinge... Det får alltså bli sängen nu!



Av My - 29 juli 2009 21:38

Mitt första hela innebandypass med massor av spel gör att just mina skinkor är möra. Innebandy tar sjukt bra på sätesmusklerna...

Dessutom första passet med mina lagkamrater i D2. Känns himla bra faktiskt, vi kommer bli ett tufft gäng! Längtar redan till imorgon!


Av My - 28 juli 2009 22:04

Började som vanligt med min nya morgonrutin - promenix! Lovely!

Körde till Camilla vid 10-tiden och vi begav oss mot Höganäs. Vi betade av varenda outlet och körde därifrån med en skål och servetter...

Molnen började skingra sig och solen tittade fram, det var dags för playan!  


Det blev en spontan kväll på stranden med Marlan och Magnus. Vi har pratat om en "träff" väldigt länge och äntligen blev det av! Vi träffades för pizza på stranden och kubbspel! Å vem vann? Tjejerna förstås! :)


"Tänk på nyckelpigan..."


Av My - 27 juli 2009 21:54

Jag kände mig rätt bra och redo inför testerna på dagens innebandyträning. Försämrade mig dock ynka 6 sekunder på Coopers test (3 km löpning), men de 6 sekunderna kan ju kvitta. Jag är himla nöjd att jag håller mig på samma nivå iaf. Så "snabbt" som jag springer nu har jag aldrig gjort tidigare och kommer förmodligen inte förbättra den tiden heller. Isf får jag nog gå ner 5 kg...

Spänsten förbättrade jag med 30 cm. Känner stor skillnad på hoppen, nu vågar jag ta i, satsa och gå lite djupare i knäna.

Snabbheten försämrades ganska mycket. Så gott som alla gjorde det, vi misstänker att sträckan var annorlunda än förra gången. Mätt fel eller lite uppför?! Eller alla var kass?

Både armhävningar och situps gjorde jag fler än förra testet.

Helt klart godkänd insats!


Vi avslutade med enskilda samtal med headmaster Karlberg och 3 tränare. De pratade lite om försäsongen och framtiden i först och framst BOO, Båstad Outdoor Open.

Jag fick en eloge för min träningsvilja, träningsnärvaro (endast missat ett pass, fast det ersatte jag med ett pass i det högre laget, så egentligen full närvaro :)) och inställning. Det var kul att höra!

Sen fick jag veta att jag tillhörde D2 laget under BOO. Det är jag glad för! Var lite rädd för att de skulle sätta mig i D23 för ingen tränare har verkat trott på mig och mitt knä att jag skulle hålla måttet. Jag har alltså inte kämpat alla sommarveckor i onödan!


See ya 7-9 augusti i Båstad för innebandy! 

Av My - 27 juli 2009 10:55

Ja, då var man ledig i två veckor. Känns skönt!

Jag tror och hoppas på att vi får se det fina vädret lite denna vecka, verkar kanske komma in imorgon...


Idag är det inget vidare iaf. Henke är också ledig, men han sitter i sitt lekrum. Ni förstår,han har köpt ännu en helikopter! Å denna är inte liten. Ska lägga upp en bild på den när han byggt klart. Han är eld och lågor!

Helikopter nr 1 fick flygförbud inne i lägenheten av mig efter att Henke kört in i väggen, gjort märke på tapeten och jack i gipsen! 


Jag ska sätta mig och läsa djupt i anatomi-pärmen. Därefter ska vi gå till gymmet en sväng, Henke ville ha hjälp med ett nytt träningsschema.

Ikväll väntar innebandy. Jag vet att det stundar tester och jag ser fram emot det! Denna gång ska jag äta ordentligt så jag har energi nog!




Ovido - Quiz & Flashcards