Alla inlägg under oktober 2009

Av My - 31 oktober 2009 17:06

Ikväll har vi inflyttnings-/förfest innan 57:an! Som jag har längtat!

Jag går just nu runt i mitt cerise nattlinne för att jag inte vet vilken klänning jag ska ha.

Henke tycker att jag ska bli mer tuff med min klädstil. Han har röstat på klänning nr 1. Jag väljer mellan 1, 2 och 3. Checke fick en bild tidigare idag och valde nr 3 (den som Henke absolut inte gillar). Mamma fick också ett mms och skrev tillbaka:

"Jag kan köpa nr 1 så kan du ev låna den".

Jaha, helt plötsligt ska jag sälja den?

Strax kommer Elina och vi får väl gå mannekäng för att lösa detta problem.


PAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARTY!

Av My - 31 oktober 2009 17:00

Egentligen skulle jag och Henke på boxning i förmiddags, men han hoppade pga att han skulle vara sliten till kvällen. Nu står han här bredvid mig: "Så var det ju inte!"

Nehe, eller hur...

Jag gick istället ner till Frikis på eftermiddagen, bokade in mig på en plats till spinningen och innan den började så körde jag igenom överkroppen med Kettlebells.

Dagens spinpass var tema Svenska Rockklassiker. Ledaren tjoade och sjöng hela tiden och ville gärna att vi också skulle vara med. Jag nöjde mig med att koncentrera mig på att andas...



Av My - 30 oktober 2009 19:14

Minus: Hur svårt kan det vara att hitta ett par bra löpartights? Långa alltså och inte supertunna. Jag vill ju inte frysa häcken av mig i vinter. Visst har jag hittat ex antal, men jag vill inte lägga 700:- på dem. Elina hittade ett par perfekta i en tidning, men Stadium i våra trakter har dem inte. Buuuuu!


Plus: Fest imorgon. Som jag längtar! Jag lovar bilder.

Av My - 30 oktober 2009 12:03

Till två nästintill helt nya TIGI Bed Head schampoo/conditioner!

Inköpta på Bellbox under september månad, 398 kr för 2 st 750 ml flaskor. Säljes nu, endast 150 kr för båda två (passade ej säljarens hår).


Kontakten förmedlas genom mig! Skriv en kommentar om ni är intresserade!

Av My - 30 oktober 2009 08:20

Jag läser tidningen varje morgon, men jag kan väl inte säga att jag läser den så noga. Igår undrade Henke om jag läst artikeln i NST om grannar. Å nej, den hade jag förstås missat.

Jag hittar den inte på hd.se men ni kan även läsa den här (från Borås tidning, hihi):


http://www.bt.se/nyheter/pussa-din-granne-pa-lordag(1598526).gm


Den handlar alltså om att det är grannens dag på lördag (har de dagar till allt??). Hur man gör om man vill flirta med grannen...

Jag och Henke har grym erfarenhet av det. De flesta av er vet säkert att vi träffades på balkongen. Vi bodde i olika trappuppgångar men vägg i vägg och hade alltså balkongerna bredvid varandra.

Hur lyckades vi?

Henke bjöd mig på gårdsfest, det blev efterfest i hans lägenhet (då tänkte jag, vilken j-vla ungkarlslya...), vi tjejer sjöng sing star, Henke var sådär nykter och flirtade lite.

Jag sa till honom, "du är lite för full för att jag ska ta det på allvar".

Han svarade med, "Jag kommer in till dig imorgon bitti och säger samma saker till dig då".

Eller hur...

Kl 7.30 dagen efter, mitt i min leverpastej-smörgås-frukost, ringer han på min dörr. Ojdå, det var ingen mesig kille det... Efter det så blev det tre-knackningar i väggen, vilket betydde möte på balkongen!


Jag är sååååååååååå glad för att jag fick lägenhet på Doktorsgatan!


Av My - 29 oktober 2009 09:57

Min mamma är grym på att slinga hår. Igår skulle vi dock prova något nytt och göra mig till brunett.

Jag tyckte så mycket om färgen jag fick i maj och nu ville jag testa det själv. Tycker det är så fruktansvärt dyrt att färga på salong. Ni kanske tycker jag är snål, men kan jag spara pengar och ändå få samma resultat, varför inte?

Nu saknas bara en klippning också, men får hålla ut i 2 veckor till.

Tror att färgen blev ganska lik som förra gången. Möjligtvis att det var lite mer rött då?

Jag är nöjd! Tack mamma!

     

Av My - 28 oktober 2009 08:37

Jag har den senaste veckan saknat riktigt långa eller intensiva pass där jag varit helt mör efteråt. Det har funnits lite tid de senaste veckorna och jag har väl fortfarande lite att fundera på, men igår var jag tvungen att ta ut mig rejält.

Bokade mig på ett spinningpass. Jag tycker egentligen inte om spinning och har kanske bara spinnat max 8 gånger i mitt liv. Det har aldrig varit en träningsform som fastnat. Men vem säger att man inte kan ändra sig?

Det är grymt bra träning och jag som inte har innebandyn längre och kan pumpa ut låren får verkligen dem trötta på cykeln.

Som sagt, ingen van spinnare och jag har aldrig varit på spinning på Friskis i Ängelholm. När jag kom in i salen tog jag en cykel längst bak i hörnet. Att justera sadeln gick fint, men jag hittade inte spaken till att justerna styret! Jag var tvungen att fråga kvinnan bredvid mig. Jo den hylsan satt under ramen på cykeln... Hmmm.

Å jag hade fler problem, men för att inte dumförklara mig själv så ska jag hålla resten hemligt. Man ska väl vara gröngöling någon gång!

Själva passet gick bra. Jag hade självklart pulsklockan på mig. Det är så himla intressant med pulsen - älskling, det var en suveränt bra present!

Efter en timme var mina ben ganska tunga och jag begav mig ner till gymmet och "myshörnan" där Kettlebellsen finns. Jag körde ett varv av mina övningar och därefter en utmaning. Så jäkla skönt att vara utpumpad!


Imorgon ska jag ta mig an träningsformen som jag så gott som avskyr mest (förutom basket), simning! Henke ska lära mig crawla. Jag ska ge det en chans... Det gäller att min sambo har tålamod.


Ikväll ska jag bli en mörk brunett! I like it!



Av My - 27 oktober 2009 16:03

Har ju glömt att skriva att jag bokat in mig på en självförsvarskurs!

Tre måndagar ska jag lära mig hur man tar hand om ev idioter som rör sig på stan och kanske får för sig att hitta på något dumt!

Det är jag, Sanna och Sofie på jobbet och Marlan. Marlans svar på min "inbjudan" var:

"Ja, men du får inte slå på mig..."

Jag ska inte slå på dig Marlan! Men det är nog risk för att vi kommer mosa varandra i olika grepp. Hihi.


Ser väldigt mycket fram emot kursen! Ska ta med kameran om tjejerna godkänner att ett par kort kommer upp här på bloggen!

Ovido - Quiz & Flashcards