Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av My - 14 oktober 2009 19:43

Passet

Som jag redan berättat var det premiär för mitt nya jympapass för kollegorna idag. I och med att jag inte kört igenom hela utan avbrott, visste jag inte riktigt vad som väntade oss...

Det blev ett par suck och stön redan efter ett par låtar och några fötter som krampade. Jag upptäckte ganska snabbt att jag hade mycket benstyrka i passet och det är kanske inte så konstigt med tanke på att jag gillar det plus att jag måste köra mycket sådant för knäet.

Jag fick lite feedback efter passet:


"Jag har för lite kondition för detta!"

"Jag spyr snart."

"Det fattar du väl? Om du har ont i benen, vad tror du vi får?"

"Det var mindre kondition i detta, men mer styrka."


Lite blandad kompott. Det är rätt svårt att sätta ihop ett pass som ska passa in på så många olika individer, men det bästa är att alla kan göra det efter sin förmåga. Vi kom dock fram till att det förmodligen kommer bli mer puls efter ett par pass då vi vet vad som kommer. Då kom det ett suck från annat håll. Hihi.

Jag tyckte i alla fall det var riktigt kul! Å när jag kom hem och skulle äta middag tyckte jag minsann att det skakade i armarna också!


Transformers

Då jag hade lite smått att ta tag i ikväll, bestämde Henke sig för att ha riktig egen tid. Han gjorde detta väldigt tydligt för mig "Du, nu är detta min tid. Jag ska vara här!" Han hade gjort iordning sin egen "biosalong", drog för persiennerna och talade om för mig att jag inte fick tända några lampor. Aj aj Kapten!

Jag har dock suttit vid matsalsbordet (vi har matsal och vardagsrum i ett) och har kunnat slå ett öga på filmduken då och då. Måste säga att Transformers var ganska spännande. De värsta filmer jag vet är just si-fi (sience-fiction, Henke lärde mig precis förkortningen...) och Transformers handlar om gigantiska robotar som kommer ut ur människor och bilar. Herregud! Men, men, den fick mig att titta dit en gång eller två.

Henkes idol är Megan Fox, en av huvudrollsinnehavarna. Å visst är hon snygg, jag kan bara hålla med dig Henke.


Nu är det dags för min tid - Greys Anatomy!


Tack för samtalet! Mycket intressant. Tyst


Av My - 14 oktober 2009 12:00


Lite tankeverksamhet, precis vad jag behövde!

Ovido - Quiz & Flashcards