Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av My - 2 oktober 2009 18:51

Minus: Tidigare i veckan har det inte varit något minus, jo, kanske att min mage har saknat "kli-i-röven"-bröd (som Henrik brukar säga). Fast idag kom veckans stora minus, nämligen att vara tillbaka på jobbet... Jag behöver en kick!!


Plus: Min Henrik. Att jag har en pojkvän som gör alla de där "små sakerna" som egentligen blir så himla stora och betyder så väldigt mycket!

Ex. en spontan kram, många fina komplimanger, en otrolig omtänksamhet... Listan kan göras lång. Du är underbar Henrik Larsson!



Av My - 2 oktober 2009 09:57

Att jag längtade efter vår semester hade nog ingen gått miste om. Att vi skulle gå upp mitt i natten för att få skjuts ner till Svågertorp och tåget struntade vi ett stort stycke i!

Det var vår första semester tillsammans, vi har aldrig varit iväg bara vi två. Det skulle bli en ny erfarenhet, fast jag var inte direkt orolig.

Väl på tåget började jag dock tänka på hur veckan skulle sluta... Henke pratade och pratade. Å det hör ju till att klockan var 4.30, jag har uselt morgonhumör och var lite smått hungrig. Hihi. Jag blev lite smått irriterad, men det löste sig snabbt på flyget då vi inte fick sitta bredvid varandra! Å andra sidan var det ju lite tråkigt... Här slutade min/vår lilla irritation på varandra. Resten av veckan var det hur mysigt som helst, vi blev aldrig trötta på varandra och gick inte många centimeter ifrån varandra... Love was and is in the air!


Vi kom till ett hot Turkland på eftermiddagen. Stannade vid poolen på hotellet och njöt av vädret.

Guiden hade förklarat att det fanns en enorm backe för att komma upp till vårt hotell från stranden och den fick vi prova senare på kvällen efter att vi ätit. Att backen kallades "mördarbacken" kan jag förstå! I den hade man inte orkat många intervaller... För att få mindre dåligt samvete för allt onyttigt vi drack och åt, så vi att vi gjorde av med alla kalorier i just den backen!


Våra dagar bestod av minst 10 h sömn, ca 4 h på stranden, några timmars shopping (Henke handlade mest, ombytta roller alltså), njutning på balkongen med en drink i handen och restaurangbesök. Vi har inte gjort många knyck. Å det var inte meningen med vår semester heller. Meningen var att vi skulle umgås och mysa hela veckan!

Efter playan parkerade vi oss på balkongen med något gott att dricka och snacks, det var här vi hade våra "djupa samtal". Fick lära sig lite nytt om varandra och pratade om allt mellan himmel och jord.

Henkes kommentarer kommer sitta kvar länge, som " Du var charmigare än ett lakan" och "Du har lagt dina nötter i fel påse"... Hmmm, finns det ordspråket Henke? Jag kommer inte gå in närmre på vad dessa innebär! Hihi.


Jag har haft en underbar vecka med dig min älskling! Å som vi sa, detta ska vi göra om!


  

Badkruka? Första eftermiddagen vid Pååålen på hotellet. Det var faktiskt kallt i den...


  

Hmmm. "My, vad sa du, är det en krokodil?? Eller en sjöhäst kanske?"


  

På vår balkong. En av alla Henkes inköpta klockor!


Denna kväll skulle vi egentligen ut och röja på nattklubben, men där var inget folk när kl var 23.30 Sen orkade vi inte vänta längre!


    

Henke hade bränt sig på hjässan dagen innan! 


    

Min hottie! <3


  


  

Hamnen i Kusadasi. Här kom in nya lyxkryssare för varje dag!


  

Henke körde Jetski.


  

Bilden förklarar hur glad han var efteråt!


     

Vår kompis på Sergent Restaurant. Här åt vi mååånga gånger. Å katten, som jag döpte till Ronja, bodde ofta vid vårt bord. Undra varför? Kanske slank det ner någon fisk och köttbit ibland.


  

Turturduvor!


  

Fin bränna, om jag får säga det själv! :)


  

Ni skymtar Samos till vänster om solnedgången.


 

Henke bad mig att göra en galen min och mer än så här kunde jag inte...

  

Ovido - Quiz & Flashcards