Alla inlägg den 2 juli 2009

Av My - 2 juli 2009 17:58

Helt himla otroligt. Pensionärernas studiebesök börjar kl 18.30 Jag, Måns och Pia förbereder för fullt och kl 17.30 kommer första. "Ja, vi ville vara i tid!" Nehe?!

Nu dräller de in en efter en. Å det är en halvtimme kvar.

Vår tanke var att de skulle fika under tiden som Måns och Pia höll presentationen, men nä, det var inte deras tanke. De vill bara ha frukt och vatten till presentationen, sen vill de ha paus och ha picknick här ute med fika. Därefter vill de ha rundvandringen! Haha. De får detta gratis och bara kräver. Vi sa att vi måste vara klara senast kl 20.30 för säkerhetsskäl! :) Hihihi, den var bra Pia! För tusan, de kan ju snacka i 3 timmar på gräset annars.


Av My - 2 juli 2009 14:31

Idag kommer det bli en låååång jobbedag!

På dagen har vi besök från Frankrike, Tyskland och vårt eget Sverige. Nu drar jag inte alla över en kant, men särskilt fransmän stökar ner något fruktansvärt! Konfrummet ser ut som fasen!

Fast jag kan inte riktigt bestämma mig om de är absolut värst eller om japanerna är det. Japanerna får man dessutom springa runt och jaga för att de ska kolla på allt.

Ikväll kommer 50-70 pensionärer på studiebesök. Kontakten för pensionärsföreningen ringde mig igår för att kolla så allt var ok. Jag undrade då om han hade ett lite mer exakt antal för det skulle underlätta för mig. Men icke, mellan 50 och 70 blir dem. Hmmm, ganska stort spann där emellan! Pensionärerna ska få kolla på film, höra presentation, gå en runda på området och fika förstås...


Ser fram emot min 12-13 timmars arbetsdag! :)

Av My - 2 juli 2009 10:17

...vid namn Aron. Det är en liten fiskmås unge som går runt vår lägenhet hela tiden. Han går där alldeles ensam och piper.

Runde Torn (området där vi bor) är nog ett fiskmås näste, de flyger där över på kvällar och morgnar. Men de måste ha glömt bort Aron.

När jag skulle lägga mig gick han fortfarande där och jag blir så himla blödig. Fick nästan lite ångest över vad jag skulle göra. Henke förstod nog för första gången vilken verklig djurvän jag är och sa att jag skulle hjälpa honom.

Å jag gjorde det man aldrig ska göra som mamma lärt en (fast du gjorde faktiskt så med kattungen vi hittade mamma, som blev vår Ronja), jag matade Aron. Han kunde ju inte gå där hela natten utan mat! Jag kastade ut lite korvbröd till honom och det smaskade han på.

Jag försökte ivrigt ta en bild på honom, men det blev inte lyckat. Ska försöka ikväll igen om han inte lärt sig att flyga! Han ser ut som en ljusgrå bomulls-stuss storlek större! :)



Ovido - Quiz & Flashcards