Alla inlägg den 17 juli 2009

Av My - 17 juli 2009 11:39

Jag har nästan huvudvärk så mycket jag tänker och funderar för tillfället. Det är nu ca 3 veckor sedan Henke berättade för mig att jag skulle boka in 17-19/7 för en överraskning. Mer info än så fick jag inte.

Efterhand dagarna gått har jag luskat och fått fram mer info. Fast om infon stämmer eller inte börjar jag mer och mer tvivla på. Tror Henke driver med mig för att få mig vilse!

Vilka kläder jag ska ha med mig går ju inte alls ihop! Ska ha med mig kläder för att äta middag ute, fine. Sedan behövs vardagskläder, typ shorts. Fast jag behöver inte mina löparskor, som jag så gärna vill ha om det blir längre promenader eller dylikt. Jaha?

Jag kunde få ta med mig bikinin om jag ville. Hmm.

Det har slutat med att jag har fyllt en hel bag med kläder för jag vet inte riktigt vad som väntar mig. Jag har dock mina misstankar om att någon annan kommer att packa en hemlig väska till mig...

Imorse när jag skulle köra till jobbet sa Henke: " Vi ska köra 17.15, vi har en liten tid att passa."

Helt plötsligt har vi det, då betyder det kanske tåg, båt, buss, flyg? Fast varför i hela världen skulle han då städa sin bil invändigt på dagen idag?!

Tidigare i veckan sa han även att det kommer ta ett tag innan vi hamnar på rätt ställe, att det var långt att köra. Jag är, som många vet, väldigt noga med mina mattider för att inte bli på dåligt humör och Henke har lugnat mig med att han har full koll på det. Jag vill dock att vi ska köra in om en affär så jag kan handla lite färdkost ifall jag får ett blodsockerfall, vill ju inte paja hela resan! :)

Han bara svarar " Jaja..." å ler lite finurligt. Något är mysko!


Jag har lite smått kontrollfreaks-panik och detta är ren terapi för mig. Säkerligen himla nyttigt!

Å det är väldigt spännande, men jag kan inte låta bli att måla upp alla tankbara möjligheter.

Igår var jag tex inne på Ticnets hemsida för att se vad det finns för evenemang i hela Sverige imorgon kväll. Haha, jag är galen!

Henke har iaf lovat mig att det inte blir spindelsafari, för då vill jag inte med.


Om 5 timmar är jag hemma. Läääääääääängtar!

Bloggen kommer att vara tyst fram tills dess jag är hemma igen. Om jag nu inte blir bortrövad för gott?!


Trevlig helg på er!

Av My - 17 juli 2009 08:34

Minus:

Det är Måns sista dag på jobbet idag. Det är verkligen tråkigt... Han är som en extra bror för mig! Det enda som jag inte kommer sakna är hans tråkiga diskussioner på fikarasten om politik! :) "Hörde ni på P1 imorse..."


Plus:

Att ha något spännande framför sig, en överraskning! Det ska bli så kul att åka iväg i helgen, vart vi nu ska...

Av My - 17 juli 2009 07:59

Igår var sista passet innan vilovecka med innebandyn. De två tidigare passen i veckan har vi kört ganska hårt med benen och igår var inget undantag. Våra tränare ville verkligen ta ut det sista ur våra kroppar inför ledigheten.

Enbart efter uppvärmningsrundan (som pausades på mitten med "ryssar" = upphopp i ring) var mina lår tunga, väldigt tunga...

Träningen skulle bli samma som i torsdags och vi som var där vet vad som väntade. Fast värre, det blev några extra intervaller.

Först backintervaller, därefter intervaller i olje/sandbackarna i Skälderviken (15st!!!) och tillsist armar, mage och rygg.

Joggingturen tillbaka till hallen gjorde ont, men fasen så skönt det är att vara så himla trött i kroppen att det verkligen gör ont i musklerna!

Det ska verkligen bli skönt med vilovecka, fast riktig vila blir det inte, vi fick två pass som vi skulle genomföra på egen hand.


Efter träningen åkte jag och Elina på en liten biltur i hennes potentiella nya vrålåk. Hon gjorde en sväng in om Coop och hennes gångstil in var ingen vacker syn! Sliten i benen verkade det som...kommentaren sa något annat:


"Det känns som om jag bajsat på mig..."


Ja, du gick verkligen som om du hade bajsat på dig!

Morgonpromenaden gjorde susen!


Ovido - Quiz & Flashcards