Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

Gårdagens träning

Av My - 17 juli 2009 07:59

Igår var sista passet innan vilovecka med innebandyn. De två tidigare passen i veckan har vi kört ganska hårt med benen och igår var inget undantag. Våra tränare ville verkligen ta ut det sista ur våra kroppar inför ledigheten.

Enbart efter uppvärmningsrundan (som pausades på mitten med "ryssar" = upphopp i ring) var mina lår tunga, väldigt tunga...

Träningen skulle bli samma som i torsdags och vi som var där vet vad som väntade. Fast värre, det blev några extra intervaller.

Först backintervaller, därefter intervaller i olje/sandbackarna i Skälderviken (15st!!!) och tillsist armar, mage och rygg.

Joggingturen tillbaka till hallen gjorde ont, men fasen så skönt det är att vara så himla trött i kroppen att det verkligen gör ont i musklerna!

Det ska verkligen bli skönt med vilovecka, fast riktig vila blir det inte, vi fick två pass som vi skulle genomföra på egen hand.


Efter träningen åkte jag och Elina på en liten biltur i hennes potentiella nya vrålåk. Hon gjorde en sväng in om Coop och hennes gångstil in var ingen vacker syn! Sliten i benen verkade det som...kommentaren sa något annat:


"Det känns som om jag bajsat på mig..."


Ja, du gick verkligen som om du hade bajsat på dig!

Morgonpromenaden gjorde susen!


 
 
Ingen bild

Elina

17 juli 2009 08:21

Ja gud vad jag hade ont igår! Det känns mycket bättre idag o morgonpromenaderna är super, så duktiga vi är! Jag är superpigg nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My - 24 februari 2010 20:24

Jag har fått några kommentarer från mina läsare, att ni saknar bloggen. Även personer som jag inte visste läste den har hört av sig. Det värmer förstås! Själv har jag också saknat bloggen, men jag har inte haft lust att stå för den själv. Henke erb...

Av My - 4 februari 2010 11:14

Jag tar paus i mitt bloggande. För tillfället har jag absolut ingen inspiration till att skriva. Vem vet, det kanske ändrar sig nästa vecka. Eller så slutar jag helt...   Hej så länge. ...

Av My - 1 februari 2010 20:15

I brist på annat att skriva så blir det ett status-inlägg!   Kvällens humör: Rastlös men på väg upp!Kvällens borde: Jag borde inget mer ikväll, jag är värd slappe!Kvällens frisyr: "Göm håret med mössa-frisyr"Kvällens klädsel: Jeans, favvo NY-tröj...

Av My - 30 januari 2010 21:10

Brorsan, Gina och Jonte kom hem till oss strax efter 10 med frukost. En av de första kommentarerna: - Jag ser att faster inte förberett för besök idag... Jonte springer och plockar på allt! Jag hade väl inte haft en tanke på att plocka undan allt...

Av My - 30 januari 2010 20:52

Igår var det fest med jobbet på Sundspärlan. Clabbe var dj och hade utlovat 80-tals musik hela kvällen/natten.  Jag önskar att ni varit där. Vilket drag, grymt bra musik och skitkul! Nattens stora minus var när jag skulle cykla hem från polishuse...

Ovido - Quiz & Flashcards