Alla inlägg den 21 juli 2009

Av My - 21 juli 2009 12:00

Det frågar jag min kropp.

Efter min skada har jag blivit mer noga med mina vilodagar och kroppens signaler. Kroppen signalerade förra sommaren/hösten tydligt, men jag bara körde vidare och förmodligen var det därför mitt korsband gav vika.

Å nu undrar jag vad min kropp vill?

Mina vader som jag hade gigantiska problem med förra sommaren, har börjat moppsa med mig igen. De riktigt knyter sig. Jag tog upp detta med sjukgymnast Marianne för någon månad sedan och hon trodde att det var den inre vadmuskeln som är för kort och fick receptet "Stretching" på alla möjliga sätt. Det hjälpte till en början, men nu är det precis som att muskeln har vant sig vid det och den knyter sig alltså åter igen. Jag ger det någon vecka till, annars får jag nog söka fler tips!


Jag trampade dessutom fel på backträningen i sanden i torsdags. Det kändes inte så farligt utan jag sprang vidare utan problem. När jag vaknade i fredags var foten inte så glad, utan svullen och öm. Detta la sig i söndags och igår begav jag mig ut på en 45 min löptur i tron om att den var ok igen. Men icke, idag är den öm och svullen igen. Jag får väl ge den ett par dagar till. Nästa vecka måste den vara på g för då är det tester på schemat!


Det ska alltid vara något...

Ovido - Quiz & Flashcards