Alla inlägg den 9 juni 2009

Av My - 9 juni 2009 20:41

Har precis druckit mammas dunderdryck vid halsont, varmt vatten med honung och rom... Lenade gott i halsen och värmde hela kroppen, men gott? Nä inte på långa vägar! Mamma sa att jag är frisk imorgon och då kan jag dock genomlida den groggen!

Tack E och P för "vattenflaskan"! :)


Ikväll var jag bänkvärmare på träningen. Mycket trist, men för en gångs skull var jag redig och tog beslutet att vila i och med halsont. Det tar emot, men man vet ju så väl hur det blir annars. Typiskt just idag då träningen såg så himla kul ut! Intervaller, mycket spänst och min favvo bålövning! Bra jobbat töser, vissa bättre än andra... :)


Nu ska jag få i mig extra c-vitaminer i form av jordgubbar, I like!, läsa lite Fitness och lägga mig i tid. Imorgon väntar speedo-shopping. Tell you more in the morning!


Sov gott!


Av My - 9 juni 2009 14:28

...men jag hoppas att det hjälper.

En kollega tipsade mig om att jag skulle gurgla saltvatten i munnen ett tag. Det var ett gammalt beprövat sätt att bli av med halsont!



Av My - 9 juni 2009 07:53

Igår gjorde vi den officiell, vårt nya förbund, Knäskadades Riksförbund. I spetsen finns Elina som är den rutinerade och sedan kommer hennes två lärljungar, Emlan och jag.

Vi kallades oss KRF igår. Fast jag sökte på denna förkortning imorse just för att vara säker på att det inte betydde något redan, å det gör det! Vi får komma på en annan förkortning girls...


Träningen igår innebar löpning i 25 minuter. Därefter blev det cirkelträning i hallen tillsammans med 3-4 andra lag. Vi skulle gå ihop 3 personer i varje grupp och det blev ju givet att Knäskadades riksförbund joinade varandra. Vi fick hitta på några alternativa övningar då våra knä inte gillade alla, hoppa upp på bänk och sånt. Dessutom fick vi upp vårt självförtroende ordentligt, så otränade grabbarna var i gruppen framför oss! Eller så är vi grymt vältränade??


Bra jobb igår! Ikväll får ni nog kämpa själv. Min hals mår inte så bra!



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards