Alla inlägg den 12 juni 2009

Av My - 12 juni 2009 23:23

Som det har öst ner idag... Det är nog ingen som missat detta?! Innan jag lämnade min lägenhet tänkte jag att jag skulle ha extra kläder med mig till utspringet, men nä, jag skippade detta i sista stund. Som jag ångrar mig!

Jag blev genomblöt.

Himla tur att Anna (min kusins sambo! Mamma varför har du inte berättat det?) var tvungen att köra hem om för att fixa sitt hår som kryllat sig totalt, då passade jag på att slänga in mina kläder i hennes torktumlare.

Det serverades god mat hos moster, precis som vanligt. Något nytt som jag aldrig testat förr var en sallad på vattenmelon och rödlök...mmmmmmm, lovely! Den kommer bli sommarens favorit hos mig!

Grattis kusin på din student!


På bilden längst ner, jag och min äldsta bror Magnus.



Av My - 12 juni 2009 11:33

Veckans minus:

Det får helt klart bli detta usla sommarväder! Sluta regna och fram med solen!!

Å ett litet minus till att jag är förkyld så ofta, varför??


Veckans plus:

Att jag har fått kännt på innebandyklubba och boll! Höjdpunkt!

Ett extra plus för att vår lägenhet blir såååååååå fin!



Av My - 12 juni 2009 08:23

Igår var det dags, det var 8 månader sedan sist, jag tog på mig inomhusskorna och tog fram klubban och gick in på innebandyplanen. Det blev ett par passnings- och teknikövningar. Jag vet inte riktigt hur det kändes...lite svårt att förstå att det är dags! Knäet var det lugnt med, tekniken destu värre och handlederna var hemskt stela.

När övriga gänget skulle få spela fick både jag och Emlan lämna planen, allt vad närkontakt och matchsituationer heter får vi inte vara med på än. Vi samlade istället på oss lite rekvisita, medicinbollar, koner, klubba, pilatesboll... Gjorde ett cirkelpass och en hoppbana. Det var riktigt kul! Tack Emlan för träningsstunden!


Imorse när jag kom till jobbet stod ett par kollegor 2 meter från dörren och mötte mig:

" Kaffemaskinen funkar inte! Vi har försökt i en halvtimme nu, men vi får inte igång den!"

Kris nr 1 på jobb... Hej på er också. Jag löste problemet och kontorets nerver lugnade sig.


Nu hoppas jag innerligt att regnet slutar för studenternas och deras familjers skull, å för oss som ska stå ute och möta dem!

Jag slutar tidigt idag för att bege mig till Klippan och fira min kusin Alexander.





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards