Alla inlägg den 29 juni 2009

Av My - 29 juni 2009 23:02

Det var premiär för grillning på vår uteplats ikväll. Vi bjöd spontant hit Elina och Peter.

När jag och Elina kom hem efter fyspasset med innebandyn satt grabbarna i solen och grillade. Himla gott och väldigt mysigt!


Av My - 29 juni 2009 22:57

Idag var det riktigt när att det löste sig själv. Henriks JD tavla var på gång bort. Å det var inte mitt fel.

Jag hörde lite svordomar från Henkes "rum", därefter sprang han runt och letade efter klister bla. Han hade tagit sönder sin tavla... En liten strimma av hopp fick jag! Fast nu har han lagat den och tyvärr tror jag den kommer upp på väggen imorgon!

Hans "rum" blir faktiskt fint. Tror det kommer bli helt reko. Du har inte så illa känsla för inredning ändå älskling! :)

Jag ska lägga ut lite kort på resultatet senare. Nu är jag alldeles för trött och måste lägga mig i schlafen!

Här kommer ett smakprov från vår uteplats!

Av My - 29 juni 2009 22:44

Efter en tidig morgonpromenad med Elina skulle jag besikta min gamla lägenhet.

Mamma hade hjälpt mig hela lördagen och gjort den så fin! Tyckte vi...

Det var inte Jan från Melins som skulle besikta denna gång, utan en nyexaminerad ...

Hon började med att kolla städningen i köket, öppnade alla skåp och kände på varenda hyllplan.

"Detta är inte godkänt. Det får du göra om! Här är lite dammkorn."

Jag trodde inte mina öron!

"Jag och min mamma har städat denna hela lördagen, skrubbat och torkat allt. Det är väl förmodligen dammkorn från dammtrasan, sånt blir det ju!"

Nej ... gav sig inte. Å inte jag heller. Jag sa att hon kunde göra om det själv om hon inte var nöjd med tanke på att vi grovstädat vår nya lägenhet som såg ut som skit.

I och med att jag var ganska arg, kollade hon upp den nyas besiktningsprotokoll i datorn. Å det var precis som jag anade. Lägenheten hade fått en 2:a vilket innebär att den knappt är dammsugad bara, Sen har Melins brustit och glömt kontrollera om förra ägaren städat om. JÄTTEARG!

Det hela slutade med att jag gick därifrån och ... torkade om mina hyllplan.

Henrik skulle besikta sin direkt efter så jag ringde och förvarnade honom. Förmodligen visste ... vad som väntade så hon sa ingenting. Haha!


Sorry, men idag har jag noll känsla för nyexaminerade som inte har den minsta koll på verkligenheten. Förmodligen bodde hon fortfarande hemma, hade aldrig städat och fattar inte hur en Wettex fungerar. Kanske skulle vi bytt Wettex mellan varje hyllpan?? Ska se, hur många hade det gått då, 50?

  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards