Alla inlägg den 13 juni 2009

Av My - 13 juni 2009 23:41

Vilken kväll... Jag har skrattat från det att jag gick in genom deras dörr och nu är jag hemma och skrattar än! Spetsade du vinet Checke? :)


För det första var Jonas otroligt stolt efter sin fotbollsvinst:

"Ja, efter ett tag lossnade det. Vi vann med 17-0!"

Vi korkade upp vinet jag tagit med och jag blev bjuden på en supergod kycklinggryta! Efter ett par klunkar började vi skrattanfallen. Jag kommer inte ihåg hälften av orsakerna, men kul hade vi!

Efter middagen begav vi oss ut på en promenad, köpte glass och fönstertittade på min och Henkes lägenhet. Ååååå så fin! De är helt klara med tapetseringen!


Tack för en underbart rolig och trevlig kväll!


" Nu åskar det bara på natten, när man var liten åskade det på dan..."


  



Av My - 13 juni 2009 17:27

Allt ni behöver är ett hopprep!


Börja med 100 hopp. Gå direkt ner och gör 10 sit-ups (hela vägen upp), därefter 10 armhävningar och till sist 10 rygglyft - detta är en serie.

Börja nu om får början och gör 10 st sådana här serier! Möjligtvis en drickespaus efter 5 serier...


Jag testade detta i förmiddags första gången och det svider lite i axlarna efter ett tag och svetten lackar!


Av My - 13 juni 2009 17:17

Det var längesedan man fick se den, solen alltså! Nu håller jag tummarna stenhårt på att den tittar fram hela dagen imorgon också!


Kom upp i tid imorse och städade lägenheten (inte värst roande nu med tanke på att man snart ska flytta...).

Regnet gjorde ju inget uppehåll i förmiddags precis så det fick bli bilen ner till gymmet. Körde hopprep, pilatesboll och kettlebells. Känns i armarna och vaderna framförallt. Ska lägga in ett träningstips till er strax!


Ikväll ska jag till Checke och Jonas. Lördagsmys står på schemat. Vi tyckte dessutom det var dags för en vinare. Vi ska även ta en promenad för att smygtitta på mitt och Henkes blivande hem!


Trevlig kväll!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards