Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

En spontan söndag!

Av My - 21 juni 2009 21:19

I förmiddags bestämde jag och Elina oss för att ta en tur till stora staden. Jag och Henke behövde inhandla ett par saker till lägenheten och Elina kunde inte glömma en tavla hon och Peter sett på Ikea.

Första anhalten skulle bli brunch på Dunkers. Man måste ju ha ett välfyllt energiförråd för att orka med en halv dags shopping... Vi körde dit lite före öppningsdags för att hinna få lite sol på näsan, satte oss på kajkanten och njöt! Vilken underbar havsdoft! 

Efter ett par minuter kom en man och satte sig två meter ifrån oss. Han tittade eller rättare sagt glodde på oss hela tiden! Tjuvlyssnade han också?? Lite obehagligt faktiskt.

Vi blev lite besvikna på brunschen. Jag har varit där en gång tidigare på Mors dag för ett år sedan och då var där väldigt mycket mat. Stort minus för att de inte hade hembakt bröd eller bullar! De serverade vanliga "gör det själv-baguetter"!! :(


Därefter betade vi av Mio och Rusta (jag hittade en skitsnygg blodröd matta (Henke godkände den!!). Elina, du skulle verkligen köpt de blommiga gummistövlarna, de var riktigt snygga!

Mest tid spenderades förstås i Ingvars hus, IKEA. Elina köpte en ursnygg tavla med röda blommor (vallmo tror jag) och en hel del annat! Jag kom bara där ifrån med en träpersienn...

Vi fortsatte till Bauhaus, Härliga Hem och sist Jysk. Jag letade efter en tvättkorg i ek eller teak och den hittade vi där. Det fanns endast en kvar och jag fick ta utställningsexet till ett reducerat pris. När jag skulle gå och hämta den stod där en kvinna och inspekterade MIN tvättkorg. Hon pratade dessutom för sig själv "denna var ju fiffig..." Jag stod artigt och väntade tills hon märkte mig.

"Ska du ha den?"

"Mmm, det är den sista och jag fick precis veta att jag fick köpa den. Så jag bär iväg den nu!"

Jag tog min tvättkorg och kvinnan blev nog en aning förvånad.


Min lilla Polo var välfylld när vi körde hem. Ändå ville vi bara gå en gång från parkeringen. Elina kunde knappt se var hon gick med sitt berg av saker framför näsan!!


Tack för en mysig dag!


 
 
Ingen bild

Elina

22 juni 2009 08:04

Tack själv vännen :) Mkt inköp o så snyggt det blev! Jag fick oxå godkänt :) Hoppas ni hade en mysig kväll igår!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My - 24 februari 2010 20:24

Jag har fått några kommentarer från mina läsare, att ni saknar bloggen. Även personer som jag inte visste läste den har hört av sig. Det värmer förstås! Själv har jag också saknat bloggen, men jag har inte haft lust att stå för den själv. Henke erb...

Av My - 4 februari 2010 11:14

Jag tar paus i mitt bloggande. För tillfället har jag absolut ingen inspiration till att skriva. Vem vet, det kanske ändrar sig nästa vecka. Eller så slutar jag helt...   Hej så länge. ...

Av My - 1 februari 2010 20:15

I brist på annat att skriva så blir det ett status-inlägg!   Kvällens humör: Rastlös men på väg upp!Kvällens borde: Jag borde inget mer ikväll, jag är värd slappe!Kvällens frisyr: "Göm håret med mössa-frisyr"Kvällens klädsel: Jeans, favvo NY-tröj...

Av My - 30 januari 2010 21:10

Brorsan, Gina och Jonte kom hem till oss strax efter 10 med frukost. En av de första kommentarerna: - Jag ser att faster inte förberett för besök idag... Jonte springer och plockar på allt! Jag hade väl inte haft en tanke på att plocka undan allt...

Av My - 30 januari 2010 20:52

Igår var det fest med jobbet på Sundspärlan. Clabbe var dj och hade utlovat 80-tals musik hela kvällen/natten.  Jag önskar att ni varit där. Vilket drag, grymt bra musik och skitkul! Nattens stora minus var när jag skulle cykla hem från polishuse...

Ovido - Quiz & Flashcards