Alla inlägg den 5 december 2009

Av My - 5 december 2009 19:54

Nu är det dags för Globetrottern att vara hemma ett tag...har saknat dig!

Tack för promenaden och glögg-myset!


PS. Misteln är uppe!  

Av My - 5 december 2009 19:34

FREDAG

Jag mötte upp Elina på IKEA direkt efter jobb. Efter enbart en stunds rundvandring hördes en röst i högtalaren:

 

"Vi har tekniska problem och vill meddela att ni inte kan betala med kort. Vi kan dock ta emot kontanter."


Det visade sig att alla system var ur funktion och helt plötsligt var vi tillbaka i stenåldern med manuellt letande i pappershögar av artikelnummer.

Jaha... Det fanns ju inte så mycket val utan vi körde på, vilket visade sig vara ett bra beslut då så gott som alla andra kunder lämnade varuhuset och vi kunde röja för oss själva.

För att Elina skulle kunna välja ut sitt framtida soffbord fick vi helt enkelt lyfta ner borden från sin utställningsplats på väggen och bära dem till en soffa som var liknande Elinas... Att jag inte tog kort.

När Elina bad om hjälp att beställa mediabänken, sa hon:

 

"Vi skulle vilja ha den här."


Å ja, därefter var det "ni" från säljaren på IKEA. Hon trodde alltså att vi var ett par och skulle köpa nya möbler tillsammans.


LÖRDAG

Idag har jag, Elina och Josefin varit i Ullared och besökt paradiset. Inte så mycket kö in denna gång.

Det var väldigt kul att gå runt på de avdelningar som vid andra besök prioriteras bort pga trötthet. Jag hittade en hel del julklappar, prylar till lägenheten, kontorsgrejor... En spikmatta också! 189:-, vilket klipp! Henke blev dock lite besviken för han skulle tydligen köpa en sådan i julklapp till mig. Uuuups, då kanske du ska försöka hitta en snygg skinnväska!

Det var även dags att möblera lite på detta varuhus. Jag och Elina tog ner en matta från utställningen på väggen och la den mitt i en gång. Ja, vad skulle vi annars göra för att se hur den verkligen såg ut?

Att vara 3 pers i en liten bil där alla handlade rätt mycket, kunde bara gå på ett sätt. En fullproppad bil. Det var precis att vi själva fick plats. Med ett fällt säte och att packa upp till taket och en kass framme vid passagerarsätet gick det ypperligt!

Tack tjejer för en trevlig dag!

  

Josefin får precis plats till vänster bakom passagerarsätet... Shopaholics!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards