Alla inlägg den 9 december 2009

Av My - 9 december 2009 13:37

Har det varit lite stiljte på min blogg ett tag så kan man väl säga att den tagit fart nu igen? Har så mycket att berätta!


Igår var jag med kära Checks på Friskis. Hon har länge velat komma igång med sin träning, men det har inte ritkigt blivit av. Så för någon vecka sedan bestämde jag och hennes sambo att det var dags. Du behövde tydligen en tid för att starta!   

Jag satte ihop ett litet pass som jag trodde skulle bli lagom att börja med. Jag har dessutom några axlar på Checke som jag måste ta extra hänsyn till. Väldigt bra praktik för mig!  


Statusen på Sweethie idag:

" Har ont i benen!!!! Jobbigt att resa sig från stolen och värre blir det väl"

Tyvärr lite känningar i axlarna, men vi hoppas på att det enbart är muskelvärk!



Av My - 9 december 2009 11:41

Igår kväll fick jag två paket till, denna gång av min underbara vän Elina.

 Idrottsskador.

Ja, det har vi ju varit med om... Perfekt med en bok som kan berätta för mig om de vanligaste skadorna och vad man ska träna efteråt!


 Imorgon - Äventyr i en osäker värld.

Ja, det kunde väl inte bli mer klockrent? Boken har superfina bilder på djur och tänkvärda texter.

 

"Ta till dig det oväntade och ge dig ut att utforska det som inspirerar dig"

 

" ...jag vill föreslå att du håller hakan uppe, tar på dig dina bästa promenadskor och följer ditt hjärtas väg till jordens alla hörn."

 

Tack vännen, å tack för all "rådgivning" jag fått! <3

 

Av My - 9 december 2009 09:16

Jag är ledsen för att jag gör er män besvikna på mina ständiga inlägg om min underbare sambo, allt vad han gör för mig, allt han sjunger för mig...

Han har varit i farten igen!


Igår när jag kom hem från jobbet fick jag en present. Jag blev så himla glad!

  

  

Denna bok om styrketräning är grym! Den illustrerar alla "vanliga" övningar plus några till och visar tydligt vilka muskler som används och framför allt, vilka som assisterar. Nu kan jag slå upp i denna bok och se direkt vilka muskler som hjälper till och det är väldigt viktigt i mitt framtida jobb!


Älskling, tack än en gång! Ditt stöd betyder mest av allt! Du är världens bästa! Älskar dig!

Ovido - Quiz & Flashcards