Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av My - 9 augusti 2009 20:14

Vart tog helgen vägen? Helt plötsligt är det söndag och jobbet väntar åter igen.

I fredags var det premiär för mig i Båstad Outdoor Open. Lite pirrigt av flera anledningar. Första gången jag spelade match på vääääldigt länge!

Jag och Elina begav oss iväg tidigt för att kolla på första matchen kl 9, därefter gick vi igenom en efter en. Vi stekte i solen och fick en hel del kommentarer om våra snygga brännor! 

Div 2 som jag tillhör spelade första matchen mot elitserielaget Pixbo. Mycket nöjda över vår insats då det stod 1-1 efter 1:a perioden. I andra öste de dock på mer än vi och vann med 4-1.

Andra matchen spelades på kvällen (i mycket behagligare väder) mot Landskrona. Gamla lagkamraten i ÅK, Katta, stod i mål. Det var ett hett möte! Vi stod som segrare, vann med 3-0. Ett mål var signerat Mysan!

Efter två matcher och en hel dag i solen var jag ganska mör i både kropp och huvud, men det var inte dags att åka hem... Vi skulle ha en grillträff med alla tjejlagen, vissa mer intresserade än andra (är det skillnad på folk och folk??), jag och Elina grillade mumsig korv! Vi är nog mest kända för blodsockerfall-humöret, eller Neijen kan nog också få vara med i vårt gäng, han var rätt tjurig där ett tag... :) Grillmästaren hade inte riktigt koll på kolen och vi fick snällt vänta innan våra korvar var klara.

Jag och Elina begav oss hemåt vid 22-snåret och fortsatte picknicken i min bil. 2 SMÅ godis påsar slank ner! Måste ju ha färdkost...


Lördag - trött. Jag och Elina var på plats vid 9 även denna dag för att kolla in alla matcher. Att se det nya ÅK herrlaget var häftigt! Ett gäng fd juniorspelare som nu tagit steget upp på fullt allvar tillsammans med ett par gamla rutinerade och spelade riktigt klockrent! Ska bli kul att följa dem när säsongen börjar.

Elinas D1 lag spelade före oss och hon fick äran att vara lagkapten denna match! :) Hon stänkte även in ännu ett mål! De verkar ha en het back på gång?! Kul att se "elitserielaget" spela, tyvärr förlorade de mot Hjärnarp som verkar bli tuffa motståndare i D2 serien.

Jag spelade match efter, denna gång mot Surte, ett div 1 lag. Lika eller vinst skulle räcka för oss att ta oss till slutspel. Så himla surt att ni vann med 1-0! Å grymma var ni inte. Partydödare!

Eftermiddagen fortsatte med stekhett väder och mycket sol, med lite sämre humör.

Vi fick tillslut släpa oss mot duscharna för att göra oss i ordning för middagen på Hamnkrogen med Elin och Marlan. Vi fick dock ett smärre problem när vi kom till omklädningsrummen, som båda var upptagna med killar. Men vad fixar inte tuffa brudar? Jo vi sparkade ut Munkas herrlag och sa att vi tar bara en kvart på oss. De blev väldigt imponerade när vi kom ut därifrån!

Vi hade en trevlig middag på Hamnkrogen, lovely food! Stackars Henrik Larsson på kryckor var även på plats med en springandes fan efter sig...

Jag och Elina var helt slut och dissade Peppes, vi begav oss hemåt efter en god glass istället!


Söndag - om möjligt ännu tröttare. Kollade på matchen fram till 14.30 då himlen öppnade sig. Vi begav oss hemåt och var fullt nöjda med helgen.


Jag har mycket att fundera över.


Alla har sin plats. Listan ökar eller minskar...

Ovido - Quiz & Flashcards