Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av My - 28 augusti 2009 23:15

...jag räknar nämligen inte söndagen riktigt. Imorgon är sista "lektionsdagen", 9-16.30 Ska bli skönt att komma hem i tid och läsa igenom det sista.


Idag har vi börjat leka PTs på allvar. Haft första mötet med vår "kund", i mitt fall Benji, tagit reda på all info, börjat pula på en 6 månaders period, med extra krut och specifikt på period 1. Det är ett av dessa pass i period 1 som jag ska redovisa praktiskt på söndag.

Det är en riktig utmaning, en svår sådan. Men vi växer väl av utmaningar, eller hur är det? :)


I eftermiddags joggade vi till Örjans Vall, tror jag... Där skulle vi köra igenom 4x800m, 4x400m, 4x100, 4x50m och 4x10m. Ni som är träningsvana vet att man aldrig kör så många olika intervaller på ett pass. Vi skulle dock göra detta för att känna på alla sorter och veta vad vi kommer utsätta våra kunder för i framtiden. Å vi gör som Per Vikman säger... Militär nr 1! Som en "klasskamrat" sa, "Honom skulle jag vilja ha som PT". Mmm, det skulle jag också, hade ju blivit otroligt fit, men det kostar 3000:-/h!!

Blodsmak i munnen fick jag efter intervallerna, I like!


Ikväll ställde Elina snällt upp som försökskanin igen. Jag gick igenom alla rörlighetstester och töj på henne. Svettig efter sin match låg hon på vårt köksbord! Hihi! Tack för hjälpen vännen!


Nu vill jag att min älskling ska komma hem. Jag vill ha en STOR kram och puss!  


Natti natti.

Ovido - Quiz & Flashcards