Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av My - 12 augusti 2009 09:25

Idag är första dagen på min utbildning till styrketräningsinstruktör. Jag begär mig alldeles strax till Halmstad och friskvårdsanläggningen Form. Jag ser verkligen fram emot detta, ska bli så himla kul! Fram till söndag står praktisk utbildning på schemat hela dagarna, vilket betyder att vi ska bo på gymmet. Vad jag hört av de tidigare deltagarna på denna kurs, så är de ganska möra efteråt... Men vad gör det? Jag gillar ju när det känns att man verkligen tränat. Tror att jag kommer stöta på nya muskler i min kropp.




Av My - 12 augusti 2009 09:08

När jag kom hem från jobbet stod det en speciell egengjord skylt av Henrik vid microvågsugnen. Å det slog mig då att han tidigare under dagen ringt till jobb och sagt "att det finns en pik som väntar på dig när du kommer hem". Jag stod länge, kollade och funderade över denna skylt. Kan erkänna att det tog både 1 och 2 minuter innan poletten trillade ner. Jag såg sedan att min hårfärg jag köpt och mitt lepsyl inte stod vid microvågsugnen som det brukade. Jag har lepsyl i varenda vrå i lägenheten då jag är lepsyloman...

Kom på att varningsskylten betydde ju förstås att där inte fick stå något vid micron för att förhindra och göra det svårare att öppna dörren till micron. Fiffigt värre Henrik! Som ni förstår av skylten är det ok att jag lägger post där!


Checke kom på besök en runda för att snacka ikapp. Det var längesedan vi träffades och med tanke på vad jag har på schemat resten av veckan och att Checke och Jonas ska på weekend så kommer det dröja ett tag till. Längtar till vår date på tisdag Sweethie!


Jag begav mig ut på en dryg timmes löprunda. Är imponerad över att jag fått så pass bra koll på mitt flås! När jag kom tillbaka kröp det i mina ben och jag kände mig allmänt mör över allt. Å då ska vi inte snacka om vad jag känner idag! :)


När jag kom hem från löpningen skulle Peter och Henrik köra med leksaks-helikoptern. Denna gick sönder/startade ej (otippat) så de plockade fram en minicross istället och skulle köra i skogens dynga.

Elina bjöd då upp mig på pannkakor! Perfekt att fylla på med efter ett långt löppass! Vi stod och pratade samtidigt som Elina rörde ihop smeten, vilket vi i efterhand förstod var ett stort misstag! Hon gjorde två satser, en till sig själv med specialmjölk och en till mig med vanlig. När Elina stekte sina blev de exemplariskt snygga och mina? Ja, jag fick en röra som liknade kriget... Fast goda var de och det är ju meningen! Vi har ju gått in i nyttiga tiden nu och det blev ingen sylt och grädde till pannkakorna utan det blev fruktsallad!

Synd att vi inte tog bild på mitt pannkaksberg... :) Tack för middagen!


Ovido - Quiz & Flashcards