Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av My - 10 augusti 2009 20:52

...det var vad Neijen, vår fystränare utsatte oss för idag på innebandyträningen.

Jag tog förstås den tyngsta bollen på 5 kg vilken brukar vara perfekt vid styrkeövningar. Fast denna gång var det inga styrkeövningar som stod på schemat, det var olika sorters löpning med bollen. Tji fick jag för att jag skulle vara duktig... Jag har ju redan rätt många kilo att bära på och jag kan säga att jag absolut INTE ska gå upp några 5 kg!

Det kanske inte låter jobbigt att springa, backa och hoppa sidleds med en boll, men testa så ska ni se. Att variera träningen, göra något kroppen inte är van vid räcker för att ge musklerna en ny utmaning! 

Förmodligen var kroppen ganska seg efter helgens bravader, men jag tror ändå att det hade varit tufft utan någora matcher i benen. Det var spy-varning på den! I like!


Av My - 10 augusti 2009 11:18

Så stissig jag varit den senaste månaden över de kommande veckorna. Det stundar studietid för mig from onsdag i denna vecka och jag trodde att det skulle bli 4 tentor sammanlagt på denna tiden.

Imorse blev jag väldigt konfunderad då jag pratade med Ansi, en tjej jag träffat på den grundläggande utbildningen och hälsoläran, som också ska gå Styrkeinstruktör. Vi kände att vi inte riktigt hade koll på vad det var för sorts tenta på fredag förmiddag. Jag ringde därför min handledare på skolan och frågade vad jag skulle lägga min kraft på att läsa.

"Vadå? Du ska inte skriva någon tenta, du är ju redan godkänd på anatomin... "


My förvirrad...otippat?

Jag ska alltså enbart göra den praktiska tentan på söndag. Därefter blir det en teoretisk och praktisk på PT-delen, men det är någon veckas senare bekymmer.

Helt plötsligt behöver jag inte stressa med att plugga, men det är ju bra att jag lagt 2 av 3 semesterveckor till att plugga! Nu kan jag ju allt grundläggande ännu bättre... Hmmm.


Ibland blir man bara trött på sig själv.



Ovido - Quiz & Flashcards