Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av My - 21 augusti 2009 22:38

"1 år har gått...känns som 1 månad men samtidigt att jag känt dig i 10 år!"  

Henkes rad och jag instämmer!


Henrik och jag har njutit av en god 3-rätters middag på El Greco ikväll, hur gott som helst! Dock lite snålt med efterrättsmängden om man ska fråga oss som är godsaks-älskare...

Tack för middagen love! Å tack för de fantastiskt underbart fina blommorna!


Ser fram emot hela vårt långa liv tillsammans! Love you!


Av My - 21 augusti 2009 22:27

Det är vad vi pratat om idag. Mycket, mycket intressant!

Jag har suttit spikad från 10-19 och verkligen ryckts med av föreläsningen! Vår lärare, Nina Eriksson, är grym. Hon brinner för detta, har massor av erfarenhet och ger sådan motivation! Att hon dessutom är Personlig Tränare själv underlättar, hon vet precis vart vi ska.

Det har varit massor av rollspel och praktiska övningar. Jag fick tom hjula...och det kan verkligen inte jag! Dagen har gjort att hela gruppen öppnats upp lite mer och man fick chans att lära känna några till!

Idag fick vi även köra lite teater i att möta en kund i vår roll som PT, ett inledande besök. Det var lite svårt faktiskt, men jag tror att vi får öva imorgon igen, då gäller nämligen ännu en dag av ledarskap och coachning. Går 9-19!!


Fick dessutom träffa kära Hanna, min kompis och lagkamrat från ÅK. Himla kul att träffa dig och får prata lite! :)


Vi fick läxa med oss hem, så det är väl bara till att läsa!


Sov gott!

Av My - 21 augusti 2009 08:10

...har jag och Elina anmält oss till.

Det blir en "semesterhelg" i storstaden - shopping, god mat och en liten löptur :). Ser fram emot detta massor!

Jag har aldrig sprungit så långt i hela mitt liv och vet nog inte riktigt vad som väntar.

Dr W har godkänt att jag springer dessa 2,1 mil på asfalt men har förberett mig på att knäet kan vara lite mört efteråt. Dock ingen fara i övrigt.


Ska bli skönt att testa på ett lopp igen, det var ju ett tag sedan. Hoppas att jag får blodad tand så att det kan bli Klassikern i framtiden!


I ett led i vår uppvärmning till halvmaran var vi imorse, kl 5.45 ute och tog ett långlöp på 1,2 mil. I lugnt och skönt tempo så vi orkade prata hela tiden. Vilken kickstart på morgonen! Gött jobb Elina!


Ovido - Quiz & Flashcards