Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Ledarskap och coachning för PTs

Av My - 21 augusti 2009 22:27

Det är vad vi pratat om idag. Mycket, mycket intressant!

Jag har suttit spikad från 10-19 och verkligen ryckts med av föreläsningen! Vår lärare, Nina Eriksson, är grym. Hon brinner för detta, har massor av erfarenhet och ger sådan motivation! Att hon dessutom är Personlig Tränare själv underlättar, hon vet precis vart vi ska.

Det har varit massor av rollspel och praktiska övningar. Jag fick tom hjula...och det kan verkligen inte jag! Dagen har gjort att hela gruppen öppnats upp lite mer och man fick chans att lära känna några till!

Idag fick vi även köra lite teater i att möta en kund i vår roll som PT, ett inledande besök. Det var lite svårt faktiskt, men jag tror att vi får öva imorgon igen, då gäller nämligen ännu en dag av ledarskap och coachning. Går 9-19!!


Fick dessutom träffa kära Hanna, min kompis och lagkamrat från ÅK. Himla kul att träffa dig och får prata lite! :)


Vi fick läxa med oss hem, så det är väl bara till att läsa!


Sov gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My - 24 februari 2010 20:24

Jag har fått några kommentarer från mina läsare, att ni saknar bloggen. Även personer som jag inte visste läste den har hört av sig. Det värmer förstås! Själv har jag också saknat bloggen, men jag har inte haft lust att stå för den själv. Henke erb...

Av My - 4 februari 2010 11:14

Jag tar paus i mitt bloggande. För tillfället har jag absolut ingen inspiration till att skriva. Vem vet, det kanske ändrar sig nästa vecka. Eller så slutar jag helt...   Hej så länge. ...

Av My - 1 februari 2010 20:15

I brist på annat att skriva så blir det ett status-inlägg!   Kvällens humör: Rastlös men på väg upp!Kvällens borde: Jag borde inget mer ikväll, jag är värd slappe!Kvällens frisyr: "Göm håret med mössa-frisyr"Kvällens klädsel: Jeans, favvo NY-tröj...

Av My - 30 januari 2010 21:10

Brorsan, Gina och Jonte kom hem till oss strax efter 10 med frukost. En av de första kommentarerna: - Jag ser att faster inte förberett för besök idag... Jonte springer och plockar på allt! Jag hade väl inte haft en tanke på att plocka undan allt...

Av My - 30 januari 2010 20:52

Igår var det fest med jobbet på Sundspärlan. Clabbe var dj och hade utlovat 80-tals musik hela kvällen/natten.  Jag önskar att ni varit där. Vilket drag, grymt bra musik och skitkul! Nattens stora minus var när jag skulle cykla hem från polishuse...

Ovido - Quiz & Flashcards