Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av My - 27 augusti 2009 22:33

Jag hade precis skrivit ett låååångt inlägg, men när jag tryckte på knappen så försvann allt. Lagom kul när klockan stod på 22.20 Allt för att jag ska jobba på mitt tålamod!


Det är precis vad vi kört mycket på kursen de senaste dagarna, att jobba med oss själva, våra styrkor och svagheter.

Igår skulle vi hålla ett föredrag på 2 min framför hela klassen och Per Vikman (sök på nätet, ni känner säkert igen honom, är för mig Sveriges mest kände PT). Vi skulle berätta vad som gjorde oss själva till en bra PT. Lagom roat pga:

1. Att stå inför en grupp och prata är väl inte en av mina topp fem över roliga saker jag vet. Framför allt inte för folk jag inte riktigt känner väl...

2. Att prata om sig själv på ett bra vis och nästa "skryta".

Efter fördraget skulle klassen feedbacka, vad var bra och mindre bra? Dessutom skulle Per säga sitt. Himla nyttigt!


Vi skulle köra ett 40 min PT-pass på vår bordsgranne. Jag sitter bredvid Benji, en fd elithockeyspelare som varit i Linköping, Frölunda, Malmö (han är bara 21 år!!).

Jag önskade ett hårt benpass och tji fick jag. Han hade grymma övningar som verkligen tog kol på mig. Redan efter uppvärmingen i hinderbanan han byggt upp hade jag blodsmak... Härligt att vara så utpumpad på 40 min!! Träningsvärk idag, oh yes!


Idag har vi lärt oss frivändningar (ni vet sådant som tyngdlyftarna gör) och ryck. Det var första gången för mig och var lite svårt. Tur att vi fick 1 h och 15 min på oss och jag utnyttjade varje minut väl. Tillsist satte jag dem!


Nu blir det sängdags, imorgon ska jag unna mig sovmorgon till 6.30 :)

Det blir alltså ingen promenad eller joggingtur på morgonkvisten. Jag vet nämligen att jag kommer få min del av träning i Halmstad. Intervaller står på schemat - hela eftermiddagen.

En av de första dagarna på kursen sa en av våra lärare, Hasse, med ironi i rösten:

"Ja...fredagen brukar bli rolig!"

Nu vet vi varför. Det kommer bli en stentuff dag, men det gillar ju jag!


Sov gott.


Ovido - Quiz & Flashcards