Alla inlägg den 9 september 2009

Av My - 9 september 2009 16:09

Jag har Folktandvården som min tandläkare. I vanliga fall kallar de tydligen patienten med 1,5 års mellanrum. Jag har vid de senaste 2 besöken bett om att bli kallad varje år, pga att jag har luriga tänder...

Det hör även till att jag har världens tandläkarskräck. Därför vill jag gå så ofta som möjligt för att förhindra ev stora hål som måste borras i. Jag är grymt allergisk mot borrens ljud och mot den där pinnen de petar i tänderna med (känns ju som om de ska dra upp hela käken!!). De får gärna bedöva mig med x antal sprutor, så länge jag inte känner något.


Av tidigare erfarenhet har jag börjat skriva upp i min kalender "Tandläkare?", just för att komma ihåg att nu börja det närma sig året.

Detta ord dök upp i min kalender för någon vecka sedan. Idag ringde jag Folktandvården.

M: Jag tänkte bara kolla när ni har tänkt kalla mig?

F: Ehhh...jag kan boka en tid till dig om du vill?

M: Ja, har du ingen liggandes på mig där, så får vi göra det. Det är över ett år sedan nu.

F: Men...jag har inte tid förräns i november.


Jaha... Nästa gång ska jag ringa efter ett halvår och be dem boka in mig!Skrattande


Av My - 9 september 2009 11:01

Det är bara jobbe idag och imorgon också. På fredag morgon åker vi mot storstaden!

Ser fram emot denna "semesterhelg" så himla mycket! För jag ser det forfarande som semester, fast att jag och Elina ska springa/jogga 2,1 mil.

Att få bo på hotell ska bli underbart, sova så länge jag känner för och äta god frukost. Låt hotellet bara ha bacon (eller Bajjkååån, som jag säger. Henke undrar alltid hur jag stavar till bacon..) annars blir jag tjurig! Elina, det är kanske bäst att du har med dig ett paket! Tungan ute

Några av er vet att jag brukar skriva packningslista flera veckor i förväg, men håll i er nu - jag har fortfarande inte skrivit någon och det är mindre än två dagar till avfärd! Vad händer med mig? Henke försöker lära mig släppa taget om saker och att min mest lysande egenskap - pedantisk/kontroll freak ska bli mindre...


Idag ska jag köra sista träningspasset, det blir styrketräning. Ska spara mina löpben till på lördag.

Imorse var egentligen min plan att gå upp 5.15 för att ta en lätt löptur. Jag har så himla dålig karaktär ibland och ställde om klockan till 6.30 istället! Skrikandes Arg på mig själv när jag vaknade och inte var ett dugg piggare än en timme tidigare. Jag skyller mest på Henke för att han är så inbjudande och gör att jag vill ligga kvar i sängen i hans varma famn!





Ovido - Quiz & Flashcards