Alla inlägg den 17 september 2009

Av My - 17 september 2009 20:24

Jag har varit nervig i 2 veckor och 4 dagar... Har väntat och väntat på resultatet!

När jag kom in genom dörren säger Henke:

"Du har fått brev från The Academy..."


Godkänd tenta. Diplom på Lic Personlig Tränare och Cert Träningskonsult. Å det bästa av allt, mitt guldkort som Träningskonsult!!


Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeee! Visst ska detta firas i helgen?!


  

Av My - 17 september 2009 11:14

Igår fick vi oväntat besök av moster och Claes. Vilken tur att jag och Henke (han skalade ju faktiskt äpplena) gjort en stor laddning med paj och massor av vaniljsås så där blev fika till dem med! Det var dessutom trevligt att träffa brorsan och Martha, tyvärr kom inte Melker och brorsans nya brutta Diana med. Fast jag får en ny chans att träffa henne på söndag! Då är det nämligen 1-års kalas för Jonte!


Att jag är pigg på kvällarna är ingen hemlighet. Jag är absolut inte trött när klockan passerat 22. Oftast vill Henke gå och lägga sig då om han har tidiga passet och självklart vill jag lägga mig samtidigt som honom... Som tur är har jag lätt för att somna, oavsett tidpunkt. Jag kan bara stirra in i tomma intet och tillsist faller ögonlocken ner. Obs! Detta gäller enbart om jag tränat på kvällen. Träningsfri kväll, då har jag myror i kroppen!  

Jag har så länge jag kan minnas haft problem med morgnarna. När jag bodde hemma hos mamma ( över 7 år sedan!!) fick hon alltid ringa från jobbet och dubbelkolla så jag kommit upp.

Idag däremot, min kropp har hittat in i morgonrytmen och vaknar mellan 5.10-5.20 Självklart riktigt grusig i ögonen, men om jag går ut direkt vilket jag och Elina fått in som rutin, blir jag pigg!

Å som jag gillar mina morgnar. Framför allt nu när det är kyligt ute. Det är så skönt att komma in i värmen efter promenaden, duka fram frulle och läsa tidningen i lugn och ro (ingen högläsning där inte!)...

Sedan jag började med min nya morgonrutin har inte ögonlocken varit tunga på jobbet, jag har alltså inte råkat ut för pensionärströttheten efter lunch! Å jag har inte behövt ta min micropaus på toaletten på 2 min! Oskyldig


Try it! Morgonpromenader gör underverk!

Ovido - Quiz & Flashcards