Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Klabb med film!

Av My - 9 januari 2010 23:55

Effektiv som jag är, har jag hunnit med massor efter min hobby. Körde från Laröd strax efter 15.30 Väl inne i lägenheten, slängde jag i mig en macka, tog på mig långkallingar och gick mot Hemköp för att möta upp Checks. En bitande kylig, men ack så härlig och trevlig, promenad väntade. Tack Sweethie och jag längtar redan till nästa helg!


När jag kom tillbaka i lägenheten var min snygging hemma efter sin Vallåsen-utflykt. Vi fick ca 10 minuter innan han begav sig vidare till Johan för afterski = djupt snack, bier, whiskey och poker. Om jag har tur kommer min käre sambo hem framåt 6-tiden, annars tror jag han smyger ner i sänger lagom till jag går upp vid 9. Hihihi... Dessa grabbar. Men ni som känner Johan, vet att det tar 10 ggr så lång tid att prata med honom,.

Saknar dig älskling och jag ser fram emot vår myskväll imorgon efter M o M´s kalas!


Jag började planera min första PT-träff, letade musik till ett pass och testade även detta lite lugnt. Imorgon ska jag köra igenom det ordentligt på jobbet så det är ok till måndag.

Jag gjorde mig vårrullar och hemlagad potatismos! Mums!


Å nu kommer kvällens höjdare, jag ska berätta om överskriften till detta inlägg.

Jag begav mig bort till Byggan och vi gick raka vägen till Video-Kalle. Jag haffade en film ganska snabbt där Matthew McCona...ja, hur tusan han nu stavar det. Båda var överrens att han ser helt ok ut. Hmm. Kärlekskomedi blev det.

I med filmen och redan efter 7 minuter gjorde den ett konstigt hack och hoppade till en helt annan sekvens. Jaha, ska det vara så här? Vi spolade gladeligen tillbaka för att få se vår favoritscen i filmen (när Matthew tappar bröllopstårtan och bruden kommer in och skriker hysteriskt) och upptäcker att den ännu en gång hoppar. Okej, tänkte vi, det kanske ska vara så här. Det kom ca 5 sådana här hopp till. Elin ringde Kalle och fick rådet att tvätta skivan. Det hjälpte inte. Efter 30 minuter kom ett jack, som vi kände, nä, detta stämmer inte. Vi gick ner till Kalle, lämnade filmen och ville hyra en annan.

-Men om jag sätter i den i min dvd-spelare här, så kommer den funka.

-Jaja, eller hur, gör du det.

-Aaaa, denna scenen har inte vi sett! Men...detta har vi inte sett heller. Varför har den hoppat så?

Helt förvirrade tog vi filmen med oss igen (envisa) och skulle testa en sista gång hos Elin, annars skulle vi åka hem till mig istället. Å tror ni inte att den funkade nu då? Shit...

Det var en väldigt bra film och jag lovar massor av skratt! Se "Flickvänner från förr"!

Byggan, det var väldigt kul att träffa dig! Det får inte dröja lika länge tills nästa gång!


Bed time. Jag har sovmorgon imorgon! SKÖNT!

 
 
Ingen bild

Bygg

10 januari 2010 20:24

Trägen vinner, tur att vi inte gavoss. Kärlek, syngg kille + lite tårar = bra film :) Ses snart igen!
Kram Bygg

 
Ingen bild

J:s sambo

11 januari 2010 13:38

Hej My, tack för gårdagens träning. Har ont i lår, överarmar, mage, rygg, nacke och vader. Annars är det bra! Vilken genomkörare. Jag kommer tebaks! Vi har bilder från invigning och öppet hus. Skickar minneskort med J imorgon... By the way, jag tycker också om filmen Flickvänner från förr.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My - 24 februari 2010 20:24

Jag har fått några kommentarer från mina läsare, att ni saknar bloggen. Även personer som jag inte visste läste den har hört av sig. Det värmer förstås! Själv har jag också saknat bloggen, men jag har inte haft lust att stå för den själv. Henke erb...

Av My - 4 februari 2010 11:14

Jag tar paus i mitt bloggande. För tillfället har jag absolut ingen inspiration till att skriva. Vem vet, det kanske ändrar sig nästa vecka. Eller så slutar jag helt...   Hej så länge. ...

Av My - 1 februari 2010 20:15

I brist på annat att skriva så blir det ett status-inlägg!   Kvällens humör: Rastlös men på väg upp!Kvällens borde: Jag borde inget mer ikväll, jag är värd slappe!Kvällens frisyr: "Göm håret med mössa-frisyr"Kvällens klädsel: Jeans, favvo NY-tröj...

Av My - 30 januari 2010 21:10

Brorsan, Gina och Jonte kom hem till oss strax efter 10 med frukost. En av de första kommentarerna: - Jag ser att faster inte förberett för besök idag... Jonte springer och plockar på allt! Jag hade väl inte haft en tanke på att plocka undan allt...

Av My - 30 januari 2010 20:52

Igår var det fest med jobbet på Sundspärlan. Clabbe var dj och hade utlovat 80-tals musik hela kvällen/natten.  Jag önskar att ni varit där. Vilket drag, grymt bra musik och skitkul! Nattens stora minus var när jag skulle cykla hem från polishuse...

Ovido - Quiz & Flashcards