Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Detta känns så rätt!

Av My - 23 augusti 2009 20:55

Jag vet inte hur många gånger jag ska säga det...men det känns verkligen mer och mer rätt för varje dag som går. Min utbildning till Träningskonsult är super!

Idag har vi haft nutidsanalys. Intressant statistik om Sveriges hälsotillstånd och det är skrämmande hur illa det ligger till! Det är endast 20 % av befolkningen som lyckas få till med den rekommenderande dosen av vardagsmotion på 30 min!

Vi blir större och större, ca 45 % av befolkningen är överviktiga! Jag vet inte hur gamla dessa uppgifter är, men jag ska kolla upp på nätet när jag har tid. Antar att ni håller med om att det är helt otroliga siffror?!

Som vår lärare sa idag, "Ni har gått in i helt rätt bransch, ni har massor att göra och ni kommer bara få mer..." Vilket är både positivt och negativt. Vi måste ju få ett stopp på utvecklingen!

Efter lunchen sprang tiden iväg. Vi fick lära oss rörlighetstester för hela kroppen och till det terapeutisk töj, när vi, PTs stretchar kunden... Detta är bland det roligaste hittills! Tyckte det var väldigt intressant att se var "bristerna" sitter. Jag har sjukt strama framsidor lår, måste stretchas!! Å inre vadmusklerna ska vi inte prata om, men det visste jag ju redan.

Jag slängde upp en försökskanin på vårt köksbord och kollade hur det stod till med den kroppen... :)


Imorgon ska vi ha fystester hela dagen. Vi ska själva få prova på varenda en av dem... Det blir uthållighetstester och maxtester, situps, armhävning, bänkpress mm. Sen ska vi avsluta med ett maxtest i löpning, antar beep eller Cooper. Någon kommer vara trött imorgon kväll!

LÄNGTAR!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My - 24 februari 2010 20:24

Jag har fått några kommentarer från mina läsare, att ni saknar bloggen. Även personer som jag inte visste läste den har hört av sig. Det värmer förstås! Själv har jag också saknat bloggen, men jag har inte haft lust att stå för den själv. Henke erb...

Av My - 4 februari 2010 11:14

Jag tar paus i mitt bloggande. För tillfället har jag absolut ingen inspiration till att skriva. Vem vet, det kanske ändrar sig nästa vecka. Eller så slutar jag helt...   Hej så länge. ...

Av My - 1 februari 2010 20:15

I brist på annat att skriva så blir det ett status-inlägg!   Kvällens humör: Rastlös men på väg upp!Kvällens borde: Jag borde inget mer ikväll, jag är värd slappe!Kvällens frisyr: "Göm håret med mössa-frisyr"Kvällens klädsel: Jeans, favvo NY-tröj...

Av My - 30 januari 2010 21:10

Brorsan, Gina och Jonte kom hem till oss strax efter 10 med frukost. En av de första kommentarerna: - Jag ser att faster inte förberett för besök idag... Jonte springer och plockar på allt! Jag hade väl inte haft en tanke på att plocka undan allt...

Av My - 30 januari 2010 20:52

Igår var det fest med jobbet på Sundspärlan. Clabbe var dj och hade utlovat 80-tals musik hela kvällen/natten.  Jag önskar att ni varit där. Vilket drag, grymt bra musik och skitkul! Nattens stora minus var när jag skulle cykla hem från polishuse...

Ovido - Quiz & Flashcards