Alla inlägg under juni 2009

Av My - 26 juni 2009 13:42

Denna hittade jag på Marlenes www.marlansvirrvarr.blogspot.com och här kommer min dagens!


Dagens humör: Strålande!
Dagens borde: Öppna posten på jobb...
Dagens frisyr: Som vanligt fast luggen är fäst med klämmor.
Dagens klädsel: Röd kjol och svart linne
Dagens planer: Packa, packa, packa!
Dagens vill ha: Godis!
Dagens längtan: Att flytta.
Dagens fundering: På allt jag inte får glömma att packa?!
Dagens tråkigaste: Jobba när solen skiner där ute.
Dagens tidning: NST
Dagens låt:  Pinks nya "Don´t leave me", tror jag den heter. Grym!


Trevlig helg på er!!

Av My - 26 juni 2009 09:30

Minus:

Att man jobbar när det är sådant här underbart väder! Den där timmen man får ute varje dag (fika, lunch,fika) har dock gjort att man fått lite färg på näsan!


Plus:

Att jag är igång med träningen för fullt. En pusselbit är på plats, jag älskar verkligen att träna! Att vara så här slutkörd i kroppen efter ett fyspass med laget är lovely!

På tisdag stundar återbesök hos Dr W, vi får väl se hur domen lyder...


Av My - 25 juni 2009 22:28

-fyspass i sanden

-tunga lår

-stela vader

-underbart!

Av My - 25 juni 2009 14:30

För er som ännu inte testat detta och tror att det förmodligen är en dans på rosor får tänka om. Det är rätt krävande för båda parter faktiskt. Har man dessutom inte samma smak (vilket i mitt fall är vårt bekymmer) så kan det bli lite diskussioner. Har man sedan en i förhållandet som är väldigt envis, pedantisk, noggrann, kontrollfreak, planerare (hmmm, vem kan det vara?) och en som tar det lite som det kommer så blir det tjabb.

   

Jag och Henke är egentligen det mest omaka paret man kan hitta. När Henke såg mig för första gången på gårdsplanen tog han slutsatsen att jag var en pryd, snobbig sportbrud som drev med alla killar. Jag tyckte Henke såg lite farlig ut i sina svarta rockiga kläder, rakade hår och skäggstubb. Vi hade ganska fel båda två, Henke är en av de mest omtänksammaste personer jag träffat!

Att vi var olika stämde dock in. Våra lägenheter såg (ser) väldigt olika ut. Vi har inte samma klädstil (den har jag dock lyckats att ändra lite hos honom…) och absolut inte samma intresse.

Det som vi däremot har gemensamt och som vi värdesätter mest i ett förhållande är att man får ha sitt eget liv.

Detta innebär för mig att jag kan hålla på med min träning, innebandy, umgås med vänner så mycket jag vill utan att det blir gnäll. Henke älskar sitt jobb och hans älskling (första eller andra?) motorcykeln kommer han aldrig lämna. Sen funkar vi himla bra i övrigt också så att flytta ihop är givet!


Innan vi satte upp oss på lägenhet så diskuterade vi allt (trodde vi), vilka möbler som skulle finnas var etc. Fast vi glömde alla ”smågrejor” och en del annat. Här kommer ”problemet”;

Jag får inreda hela lägenheten som jag vill, fast jag måste fråga Henke om ev nyinköp om han fick sköta inredningen av extrarummet. Här tar ju min kontrollsida emot lite. Vadå får jag inte hjälpa till lite?! Nej, nej. Det är nästan så jag har en klump i magen, hur kommer detta rum se ut?

Jo, det kommer vara fullt av dvd-skivor, en extra tv, dator, Playstation och det värsta av allt, en Jack Daniels tavla!!

Jag har varit helt emot denna, men i helgen när jag hittade en röd matta så sa Henke, ”du får köpa den om jag får ha min JD tavla.” Jaha… Utpressning och kompromisser.


Det roliga är att vi tjejer som är sambos har det exakt likadant, iaf i min bekantskapskrets. Det jag får höra var och varannan dag nu är ”Jag känner igen det där, det gick vi igen för ett tag sedan…"

"Han har målat tavlor, tror han är konstnär och fyllt dem i hela vardagsrummet och de passar inte med min tavla!"

"Vårt extrarum är fyllt av hans Manchester United grejor, väggarna är tapetserade av tröjor!”

Jag säger inte att det är fel på våra killar (eller jo egentligen vill vi tro att det enbart är fel på dem), men vi har nog lika stor i det hela. Fast nä, jag har minskäl bättre koll på inredning! Men vad säger att den smaken är den rätta?? Ja, ni förstår vilken rondell man sitter i.


Så ja, Henke, vi kommer få det jättebra i vår gemensamma lya! Vi får bara ha lite överseende med varandra ett par dagar till. Vi har bestämt att när vi börjar tjabba om dessa smågrejor så ska vi pussa på varandra. Funkar bra så länge vi inte börjar tjabba per telefon!


Sen får man väl vara lite taktisk i framtiden. Tjejer, grabbarna fyller ju år, köp nya grejor som tar bort det där ni inte gillar. Men hur ska jag få bort JD tavlan?? Slänga min matta??


Love you Henrik! <3

Av My - 25 juni 2009 09:23

I like... Det är så grymt härligt att vara så trött att man får just blodsmak i munnen av träning. Igår var ett sådant pass.

Det började dock lugnt med en uppvärmning ute, därefter gick vi in i hallen och gjorde en teknikövning (handlederna är ju som förstelnade) och en passningsövning.

Till sist skulle vi ut och njuta av vädret igen. Neijen, vår fantastiskt duktige fystränare tog oss bort till Hembygdsparken. Där skulle det bli intervaller i "terräng", 150 m sa han. VI skulle springa på 90% och självklart tog man i. Cullin, vår huvudtränare skulle stå vid 150 m och ge oss vidare instruktioner, men vid några 150 m stod han inte! Snarare 250! Att inte vara förberedd på den extra längden gjorde att benen tog slut. Efter den spurten skulle vi jogga runt kröken uppför ännu en backe och jogga tillbaka till startplatsen. Detta skulle göras fem gånger och vilken härlig känsla! Flåset var som det var och låren tunga som bly!


Det är så härligt att äntligen få vara tillbaka! Ja, mamma jag brinner verkligen för detta! Pusselbiten är på plats!

Av My - 24 juni 2009 11:51

Tills lunchen, vilken infaller snart. Jag har min nya favvorätt med mig som är gravad lax med dillstuvad nypotatis! Mmmmmm...


Dessutom längtar jag till innebandyn ikväll, har fått en sådan kick!


Av My - 24 juni 2009 11:02

Jag tror det gick ganska bra! :)


Av My - 24 juni 2009 07:59

Denna vecka har Sanna på jobb semester och jag har då i uppdrag att sköta lite ekonomiuppgifter som ligger på hennes bord. Det är inte så ofta jag gör detta och nu får hjärnan jobba på högvarv. Har man heller inte något direkt intresse för det/sifferhuvud så blir det ju ännu svårare.

Det märks tydligen även hos en del kompisar att jag är inne i min ekonomi-bubbla då jag inte mailar lika ofta... :) Fullt koncentrerad. Jag har knappt haft tid att fika!

Är så himla nervös att jag skulle göra fel. Skickar pengar hej vilt kanske.

Igår betalade jag iaf leverantörsfakturorna så jag ska nog inte bli skyldig till några påminnelser. Idag ska jag boka lev och kundbetalningar, återstår att se hur det ska gå!

Det positiva i det hela är att dagen går grymt snabbt! I like!


In i bubblan igen...

Ovido - Quiz & Flashcards