Alla inlägg under juni 2009

Av My - 9 juni 2009 07:53

Igår gjorde vi den officiell, vårt nya förbund, Knäskadades Riksförbund. I spetsen finns Elina som är den rutinerade och sedan kommer hennes två lärljungar, Emlan och jag.

Vi kallades oss KRF igår. Fast jag sökte på denna förkortning imorse just för att vara säker på att det inte betydde något redan, å det gör det! Vi får komma på en annan förkortning girls...


Träningen igår innebar löpning i 25 minuter. Därefter blev det cirkelträning i hallen tillsammans med 3-4 andra lag. Vi skulle gå ihop 3 personer i varje grupp och det blev ju givet att Knäskadades riksförbund joinade varandra. Vi fick hitta på några alternativa övningar då våra knä inte gillade alla, hoppa upp på bänk och sånt. Dessutom fick vi upp vårt självförtroende ordentligt, så otränade grabbarna var i gruppen framför oss! Eller så är vi grymt vältränade??


Bra jobb igår! Ikväll får ni nog kämpa själv. Min hals mår inte så bra!



Av My - 8 juni 2009 13:21

Igår pratade jag med Johan, Henkes kompis, och bad honom att köpa något chokladigt och gott på Henkes födelsedag från mig. Det skulle han fixa...


Jag fick nu detta mms från Johan:


"Han fick en melon av dig. Nu när dina meloner är så lång borta :)"


Av My - 8 juni 2009 11:49




"Om ett fönster av möjligheter öppnar sig - dra då inte ner rullgardinen!"

Av My - 8 juni 2009 10:01

Idag blir Henke 28 år! Snäll som jag är ringde jag och väckte honom kl 7 i morse...

1 minut över tolv hade dessutom Gotland firat honom. Han berättade i morse att det kommer ca 1200 pers till Lelle-träffen och han känner 1000 av dessa pga att han är Clownen på stället. Nehe, säger du det? :)

Bilden talar väl för sig själv. Denna hatt fick han av mig innan han åkte och han blev överlycklig! (Tack mamma.)



Av My - 7 juni 2009 20:45

Det är dags att stryka när 2-3 veckors tvätt ligger på hög och man saknar sin favorit-blus... Att man sedan köper så himla dumma blusar med tusentals veck och grejs på, vem får man skylla det på?!



Av My - 7 juni 2009 09:35

Då har min Henrik kört iväg på sin älskling... Inte på mig som ni förstår utan på sin motorcykel.

Det stundar Lelle-träff på Gotland. En motorcykelträff som Henrik besöker varje år.

När jag brukar säga "Kör försiktigt!", får jag till svar, "Mmmm...". Idag fick jag dock ett annat svar vilket gjorde mig lugn! Tur att där är lite gamla gubbar med i deras gäng som håller de yngre i schack!


Kommer sakna dig Love! När du kommer tillbaka är vår lägenhet inflyttningsklar! :)


Av My - 6 juni 2009 19:23

Igår fyllde min pappa 60 år och jag spenderade eftermiddagen och en del av kvällen i Utvälinge. På plats fanns även Sivan, pappas flört, äldsta brorsan och hans barn, Melker och Martha.

Sivan hade som vanligt lagat god mat och det var ingen risk att man gick därifrån hungrig. Dessutom var det lite roligt att de köpt allas favoritgodis. Melker älskar kexchoklad, det fick han, jag och Martha älskar nötcreme och vi fick några påsar sådant. Kände sig som en liten glött! :)

När vi sedan skulle köra hem skulle pappa gå och hämta en grej till barnen som han köpt. Han kommer fram med en minicross och de blir överlyckliga! Efter ett tag vågade båda sig fram att testa denna och vi fick se inkörningar i häcken och nära på huset också...


När jag vaknade imorse var det strålande väder. Checke och jag bestämde oss för playan med sprayflaskan i högsta hugg (fyll den med saltvatten och spraya på med jämna mellanrum och ni får världens bränna). En timme fick vi sola, sen kom molnen... Soldyrkare som vi är svepte vi in oss i handduk och sjal och solade 5 minuter mellan molnen. Tillsist blev det dock så kallt att även vi fick ge oss. Molnen satt ihop och de var helt igenkorkade! :)

Hemma kan man ju inte sitta på helgen, så vi körde vidare till Familia och IKEA. Checke fick shoppat kjol och förvaringslådor. Jag fick bara shoppat en flaska hårgrejs till Elina.

Checke bjöd på en stor glass. Jag äter snabbt, särskilt godsaker, men hur kan du, Checke äta den så himla snabbt??

Svaret jag fick, Jag har någon connection med glass.

Aha... :)

Tack för en underbar dag Sweethie!


Har dessutom fått goda nyheter från Elina. Det är inget allvarligt med hennes knä, MR-bilderna såg fina ut och Dr W hade aldrig skådat ett så fint korsband! Så himla skönt kompis, nu kan vi snart springa tillsammans!


Trevlig kväll på er! Heja Sverige, se till o vinn nu!


Av My - 5 juni 2009 20:35

Jag testar mms Bloggning...

Ovido - Quiz & Flashcards