Alla inlägg under juni 2009

Av My - 12 juni 2009 08:23

Igår var det dags, det var 8 månader sedan sist, jag tog på mig inomhusskorna och tog fram klubban och gick in på innebandyplanen. Det blev ett par passnings- och teknikövningar. Jag vet inte riktigt hur det kändes...lite svårt att förstå att det är dags! Knäet var det lugnt med, tekniken destu värre och handlederna var hemskt stela.

När övriga gänget skulle få spela fick både jag och Emlan lämna planen, allt vad närkontakt och matchsituationer heter får vi inte vara med på än. Vi samlade istället på oss lite rekvisita, medicinbollar, koner, klubba, pilatesboll... Gjorde ett cirkelpass och en hoppbana. Det var riktigt kul! Tack Emlan för träningsstunden!


Imorse när jag kom till jobbet stod ett par kollegor 2 meter från dörren och mötte mig:

" Kaffemaskinen funkar inte! Vi har försökt i en halvtimme nu, men vi får inte igång den!"

Kris nr 1 på jobb... Hej på er också. Jag löste problemet och kontorets nerver lugnade sig.


Nu hoppas jag innerligt att regnet slutar för studenternas och deras familjers skull, å för oss som ska stå ute och möta dem!

Jag slutar tidigt idag för att bege mig till Klippan och fira min kusin Alexander.





Av My - 11 juni 2009 15:59

Detta ville jag bli när jag var liten:

Jag ville bli inrednings- eller trädgårdsarkitekt. Mitt intresse för inredning står fast, men trädgård, nej tack…


Arbeten jag haft:

Jag kör från början med sommarjobb; sockerärtor- och jordgubbsplockare på farfars gård, skogsarbetare (klöv ved…) hos pappa, äppelplockare på Gustavsvik, diskare på Gula Boden, diskare och servitris på La Plage och Oasen, receptionist på Rusthållargården, receptionist på Hotel Kärnan, ordermottagare på Gullbergs


Dröm:

Att jobba som personligtränare på heltid. Att starta ett träningscamp för barn och ungdomar.


Hit vill jag resa:

Jag vill se mer av USA, San Fransisco, Las Vegas, Los Angeles… Å New York igen! Thailand eller Filipinerna.


Drömbil:

Den som fungerar alltid och som har zero bensinförbrukning, billig skatt och försäkring!


Fobi:

Spindlar…


Tre saker jag absolut inte kan göra:

Äta risgrynsgröt. Äta havregrynsgröt. Röra en spindel.


Tre saker jag har på min ”Att göra lista innan jag dör”:

1. Göra Klassikern

2. Cykla genom Sverige

3. Skulle väldigt gärna få mod att prova fällskärmshopp. Det är en sak jag egentligen aldrig skulle få för mig, jag är väldigt höjdrädd, men just därför hade det varit coolt att testa om man överlever det…


Detta tycker jag om hos mig själv:

Att jag är envis.


Detta tycker jag mindre om hos mig själv:

Att jag oroar mig i onödan.


Tre internetsajter jag besöker dagligen:

Min blogg

Marlans blogg www.marlansvirrvarr.blogspot.com

Emlans blogg www.guldemlan.blogg.se


Ett intresse jag har som är lite annorlunda eller udda:

Jag tycker om att besöka mataffärer och spendera ganska mycket tid där genom att gå runt och kolla vad de har fått för nytt på hyllorna…


Kan du spela något instrument?

Jag spelade piano fram till 12 års ålder, jag antar att jag kan spela någon melodi.


Är du mes eller tuffing?

Tuffing! Oftast.


Berätta något som få vet om:

Jag har vunnit ”EM-guld” i reception på gymnasienivå i Österrike. Den filmen ligger i tryggt förvar och har nog inte visats för någon?! Mamma kanske. Checke och Jonas har nog aldrig skrattat så mycket som den gången de fick reda på det… En vecka av teoretiska och praktiska prov. Jättelöjligt.


Stå i centrum eller i bakgrunden?

Beror på situation, både och. Förr var det alltid i centrum, men jag har taggat ner.


Någon ovana du har?

Mina tvångstankar ger mig ovanor. Att kolla att spisen är avstängd, så att dörren på kylen är stängd, kranen på badrummet är helt nere… Plus att jag skriver allt jag ska göra i kalendern i mobilen eller på lappar, oftast onödiga saker som jag ändå kommer ihåg.


Drömde du något inatt, isåfall vad?

Att min bror, Tian, tyckte jag var tjock.


Vad skulle du vilja lära dig?

Jag skulle vilja kunna måla, rita… Sjunga hade inte varit fel heller.


Emlan och Marlan får äran att svara på samma frågor…

<3

Av My - 11 juni 2009 09:08





"Gå inte framför mig, jag kanske inte följer efter; gå inte bakom mig, jag kanske inte leder dig; gå vid sidan och var bara min vän."

Av My - 11 juni 2009 07:56

Förkylningen gör mig lite sömning så efter jobbet tog jag mig en powernap, ytterst liten sådan.

Vid 18-tiden begav jag mig ner till stan för att köpa den efterlängtade kjolen och träffa Annah. Jag hade varit sugen på kinamat hela dagen och blev grymt besviken när jag tog första tuggan av den friterade kycklingbiten; Jag smakade ingenting! Ytterst trist!

Det blev en trevlig stund med Annah, vi hade mycket att prata om och komma ikapp. Igår var det min tur att släppa bomben! :)


Efter middagen entrade jag soffan. Kollade på Greys och hur kan de låta serien få ett sådant säsongsavslut?! Jag var så arg att det inte ens kunde komma några tårar för det sorgliga slutet!


Av My - 10 juni 2009 16:10

I morse var det som jag tidigare berättat, MQ rea. Kl 7 började den och jag var tvungen att bege mig senast 7.25 därifrån. Det blev alltså en speedo-shopping.

För en gångs skull handlade jag bara det jag verkligen behövde... En korallfärgad kjol blev det. Sommarkjolar är det dåligt av i min garderob så den kommer verkligen till sin rätt! Hade även ett par jeans i handen, men nä, jag har ju faktiskt jeans. Kan ju inte handla bara för att jag ska handla, vilket jag alltid brukar göra. Jag har nog feber, verkar inte bättre...

Elina däremot shoppade en hel del! Jag hann inte kolla när du stod i provrummet, men den där vita koftan/kavajen spanade jag på och tusan att den inte fanns i en storlek större! Otroligt snygg!


Orsaken till att jag var tvungen att vara hemma i tid var för att Melins skulle förbesikta min lägenhet. Tur att jag inte beställde den besiktningen till en eftermiddag och tog komp, för han var i min lägenhet ca 3 minuter.


Jag ska snart bege mig ner till Åhlens för att shoppa mig en kjol till. Har spanat på den länge och nu är det dags! Ännu en sommarkjol, det räcker faktiskt inte bara med en...eller två.


Sluta regna!!


Å förresten, testa mammas dunderdryck vid halsont, den hjälper!!


Av My - 10 juni 2009 06:49

Kl e 6.40 o jag är redo för Mq rea! Helt sjukt vad man gör för lite kläder... Var e du Elina?

Av My - 9 juni 2009 20:41

Har precis druckit mammas dunderdryck vid halsont, varmt vatten med honung och rom... Lenade gott i halsen och värmde hela kroppen, men gott? Nä inte på långa vägar! Mamma sa att jag är frisk imorgon och då kan jag dock genomlida den groggen!

Tack E och P för "vattenflaskan"! :)


Ikväll var jag bänkvärmare på träningen. Mycket trist, men för en gångs skull var jag redig och tog beslutet att vila i och med halsont. Det tar emot, men man vet ju så väl hur det blir annars. Typiskt just idag då träningen såg så himla kul ut! Intervaller, mycket spänst och min favvo bålövning! Bra jobbat töser, vissa bättre än andra... :)


Nu ska jag få i mig extra c-vitaminer i form av jordgubbar, I like!, läsa lite Fitness och lägga mig i tid. Imorgon väntar speedo-shopping. Tell you more in the morning!


Sov gott!


Av My - 9 juni 2009 14:28

...men jag hoppas att det hjälper.

En kollega tipsade mig om att jag skulle gurgla saltvatten i munnen ett tag. Det var ett gammalt beprövat sätt att bli av med halsont!



Ovido - Quiz & Flashcards