Alla inlägg under juni 2009

Av My - 19 juni 2009 12:07

Då var det dags igen!


Veckans minus:

Melins. "Vi är väldigt noga med städningen av lägenheterna, så gör det ordentligt inför besiktningen."

Självklart, skulle inte falla mig in att strunta i att städa min lägenhet och lämna över den så.

I veckan har vi dock städat vår blivande lägenhet och den var minskäl uruselt städad! Glömde ni kolla fönsterna, kakeln på toan, ovanpå köksskåpen, i garderoberna...Melins?


Veckans plus:

Henke blev besviken på förra veckans minus. Han trodde att jag skulle skriva att det var minus att han var borta. Självklart var det ett stort minus Love. Så för att göra Henke glad denna vecka, så blir veckans plus att han är hemma igen! (Å ska jag vara ärlig så är det himla trevligt att ha honom här...)


Önskar er alla en Trevlig midsommar!




Av My - 18 juni 2009 22:38

...Sweethie!

Vår promenad kom väl till pass! Kramar i massor 

Av My - 18 juni 2009 11:50

Det känns så underbart, att det snart är långledigt igen! Maj och juni är verkligen super-månader...

Vi slutar förstås även tidigt på jobb idag och jag ska bege mig till en mataffär precis som alla andra. Måste inhandla lite inför morgondagen, därefter ska det förberedas och tillsist packa det sista i köket! På lördag går nämligen flyttlasset med lådor.

I övrigt är helgen ganska planerad, inte bara flytt utan annat skoj också!


Ser fram emot hela helgen!!

Av My - 17 juni 2009 19:18

Det blev ett snabbt, men effektivt pass! Jag och Elina körde följande:


2 st 200 m intervaller

2 st 100 m intervaller

2 st 100 m intervaller backning

1 st 40 m utfall

- allt detta i Stadshusbacken, uppför förstås!


Därefter begav vi oss bort till sjukhuset och körde lite trappträning över järnvägen...

2 st enbenshopp per ben

2 st jämfotahopp

2 st snabba fötter

- trappan är rätt lång/hög...


Detta tog ca 50 minuter med transportsträcka. Jag joggade lite sakta! :)

Mina vader darrade som tusan och de darrar faktiskt lite fortfarande.

Vilket härligt pass! Jag älskar när man får lite blodsmak i munnen och det verkligen känns att musklerna bara tar slut!

Gott jobb Elina! Favvopass i repris, snarast!!



Av My - 17 juni 2009 16:08

Jaha... Tiden rusar. Vilken dag det har varit på jobb. Sommarlunch stod på schemat, vilket innebär att ca 50-55 personer ska äta buffé i vår matsal på kontoret. Jag har haft att göra!

Har dessutom ätit massor så det är tur att det är träning om ca 1 timme med Elina. Vi ska köra favvopass idag! Back- och trappträning! Lovely, benen kommer vara helt slut! :)

Därefter kommer jag packa för fullt. På lördag har jag och Henke nämligen bestämt att vi ska köra race med flyttlådor!


Det närmar sig... Tihi...:)



Av My - 16 juni 2009 22:16

Det har som sagt inte varit en bra dag idag, av ett par anledningar. Jag har dock lugnat mig framåt kvällen.

Jag blir så himla stressad av att ha mycket framför mig och överdriver allt, vilket gör att min stubin är otroligt kort...


Efter jobbet begav jag mig till vår framtida lägenhet för att städa det sista. Tidsoptimist som jag är hade jag även planerat in en promenad med min kära Checke, men tidsplanen sprack! Sorry Sweethie! Det var himla kul att du kom och hälsade på mig istället och snackade inredning! :)

Lägenheten är nu ren och fin, vilket känns himla skönt. 


Sov time! God natt! 

Av My - 16 juni 2009 09:22



Tillträde sker på egen risk.

Av My - 16 juni 2009 07:59

Igår besökte jag Marianne, min sjukgymnast. Jag hade inget speciellt som jag ville träna, så Marianne körde en del tester på mig. Det blev "hoppa klockan", en bana uppbyggd av balansplattor, mattor, bozus, halva bollar mm för att kontrollera min stabilitet och även ett maxtest i benpress för att se om min styrka i de båda benen var lika.

Jag blev godkänd i mina tester och Marianne sparkade ut mig! :) Härligt, lagom till min 6-månadersdag, vilken infaller imorgon.

Jag ska på återbesök hos Dr W om två veckor och då är det upp till honom när jag får gå vidare.


Jag fortsatte med träning efter rehaben tillsammans med Elina. Vi joggade bort till Roddklubben och la upp olika pass. Elina körde intervaller och jag sprang två varv på slingan plus lite benstyrka. Det var precis vad vi behövde! :)


Jag hann precis äta och diska, sen ringde målaren och sa att han var vid lägenheten. Jag packade snabbt en städpåse och begav mig dit!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, vilken lägenhet! Verkligen tipptopp!

Jag fick fint besök, som jag dessutom smutsade ner...sorry! Hoppas kappan blev ren igen... Tack för jordgubbarna och chokladen!

Henke dök upp när jag var klar med toaletten och vi fortsatte med köket. Henke är lika mycket i lågor för denna lägenheten som jag!

LÄNGTAR!!




Ovido - Quiz & Flashcards