Alla inlägg den 2 november 2009

Av My - 2 november 2009 21:39

Jag har haft en förväntan hela dagen på kvällens kurs i självförsvar. Visste inte riktigt vad som väntade oss.

Vi - jag, Marlan, Sanna och Sofie var de enda på kursen och det måste jag säga var superlyxigt. Vi och 1 grym ledare, en biffig Jack.

Vi fick lära oss komma ur "björnkramen", handledstag, 4 olika strypgrepp, upptryckta mot väggen, drag i håret... Jag kände mig mörbultad ganska snabbt då man vrider och vänder alla leder på onaturliga sätt.

Jag tror att vi alla fyra kände oss bekväma med Jack med en gång och inget grepp han gjorde på mig i alla fall kändes obehagligt. Tycker även synd om honom lite då vi alla fick testa olika grepp på honom och han gjorde ett par grimaser... Att en sådan liten rörelse eller ett tryck kan göra så mycket.

Jag känner redan att jag fått valuta för mina pengar och det bästa av allt är att det är ytterliggare två gånger. Vi ska få lära oss hantera knivhot, hot vid sittandes, liggandes och i våldtäktsposition.


Jag rekommenderar er alla att gå en sådan här kurs! Ni vet att jag är så jäkla rädd där ute i mörkret och jag hoppas och tror att denna kurs ska göra mig mer säker och slippa anpassa mig så mycket.


  

Sanna tar sig ur Sofies sido-stryptag, eller det är kanske bakifrån...svårt att se!


  

Marlene är på god väg att ta sig ur min "björnkram". Ni ser säkert vart handen ska slå...


Av My - 2 november 2009 10:18

Camilla och Checke


Aleks


Emlan och Elina


Söta Checks!


Knäco förstås!


Marlan


Radarparet för kvällen


Love you <3


Samtliga bilder är lånade från www.guldemlan.blogg.se





Ovido - Quiz & Flashcards