Alla inlägg den 21 november 2009

Av My - 21 november 2009 17:47

Det har verkligen varit två kanon-dagar i Malmö! Det känns som om jag varit på en lyxig miniweekend!

Jag är lite imponerad av mig själv att jag hittade från stationen hem till Camilla (mitt lokalsinne är inte i världsklass precis).

Där väntade, förutom Camilla, så gott som middagen på bordet, en supergod kycklingpaj. Vi kacklade förstås från första stund, vi hade en hel del nytt att ventilera.

Därefter blev det marängsviss med hemmagjorda maränger och chokladsås, lyxigt värre, inga halvfabrikat här inte...

Vi hade självklart Idol i bakgrunden samtidigt som vi kom in på gamla minnen från Utvälinge-tiden. Vi var rätt kreativa när vi var små och gjorde både cykelkartor och gladiatorbanor. Pratade om när jag hängde i håret i ett rep under gladiatorerna och när jag ramlade på en singelhög och skrapade upp knäet in till knäskålen...


-Varför var det alltid du som skadade dig My?

-För att jag är klumpig...

-Nä, för att du alltid var den som satsade mest.

 

Det tar jag som en komplimang. Jag brukar satsa helhjärtat på det mesta, oavsett om det enbart gäller en liten "burken" tävling. Å det är väl bra att man är ambitiös! Skäms

Camilla bor väldigt fint på Krankajen och husen ligger dock ganska tätt. Lägenheterna har väääldigt stora fönster och nyfiken som jag är så spanade jag in Camillas grannar, allt för att se om hon kunde få samma tur som jag med att träffa drömprinsen på balkongen. Men tji fick jag, allt jag fick se var en gammal dam i underkläder som gick till köket...


Idag begav sig Camilla till en inventering (av Jeep och Chrysler!) vid 8.30 Då tog jag en powerwalk genom Västra Hamnen. Har aldrig varit i den delen av Malmö tidigare, så många fina hus/lägenheter det finns!


Vid 10-tiden blev jag hämtad av min gamle kollega Måns och hans sambo Åsa. Åsa har stenkoll på världens alla fik och de skulle ta mig till ett nytt de upptäckt i Malmö. Där fick jag äta en mumsig frukost med hallon/blåbär scones tillsammans med en juice gjord på alger, gott faktiskt! Det var mycket trevligt att få prata ikapp med Månsan!


Strax innan lunch ringde Camilla och var klar för att göra stan. Hör och häpna - jag shoppade inget till mig själv! En inflyttningspresent är i alla fall klar till Elina.


När jag var på väg till tåget så stöter jag på Marie, min underbara vän från gymnasiet. Tyvärr träffas vi inte så ofta längre. Marie är en sprudlande, energirik tjej som...ja, hon är underbar helt enkelt! Genast sa vi att vi är fasen knäppa som inte ser till att träffas oftare.

Marie har blivit butikschef för den nya Ingelstad Kalkon butik/restaurangen i Malmö. Det är hon värd, grymt duktig!

-Det kommer bli något av oss också!

Håller med dig Marie...

 

Vilken början på helgen jag haft! Helt perfekt!

Ikväll har jag även hälsat på Checke. Hon åker på tjänsteresa med jobbet i två veckor, Kina och USA. Tur att det finns sms och mail! Kan ju hända mycket på dessa veckor...


Lördags myyyyyyyyyyys med min älskade sambo!


Ovido - Quiz & Flashcards