Alla inlägg den 13 november 2009

Av My - 13 november 2009 10:00



Min älskade sambo ringde just. Frågade hur jag mådde och sen sjöng han ut:


" I just called to say I love you..."

 

Energi rakt in i mitt hjärta <3

 


 

 

Av My - 13 november 2009 09:15

I och med att jag tänker på både det ena och andra för tillfället, hann jag inte bli nervös inför mitt tandläkarbesök. Jag brukar vara stirr till tusen och besöka toan x antal gånger.

Jag har en tendens till att fastna på näthinnan hos vissa "företag" jag besöker. Synsam glömmer mig aldrig efter att de letat efter mina nuvarnade glasögon i hela Sverige. Det fick jag ju reda på när Elina köpte sina...

Tandhygienisten mindes mig när jag satte mig i stolen igår när hon såg mina röntgenbilder. "Just det, det är ju du med de konstiga fyllningarna som jag alltid tror är karies!" Hmm... Så skönt att jag inte går obemärkt förbi. Hihi.

Jag hade inga hål denna gång heller. Nu har det gått många år utan lagning och jag blir lika lycklig som när bilen går igenom besiktningen. Att det dessutom bara kostade 270 kr gjorde mig ännu gladare. Perfekt med det där bidraget på 300 kr. Kan ju säga att jag är glad för att jag inte har tagit tandförsäkringen de senaste 3-4 åren som de frågat mig om. Jag tillhör riskkategori 2 med tanke på alla mina fyllningar jag har, men jag har envisats. Å det tackar jag mig själv för, jag har "tjänat" tusenlappar på det.


Efter tandläkarbesöket gick jag ner till Vårdcentralen för att rådgöra med dem om sprutan. Jag hann knappt fråga allt jag ville innan kvinnan hade vaccinerat mig. Tjoff tjoff! Då var det gjort.

Tror att detta är rätt beslut för mig. Med tanke på att jag är så himla nojjig över allt, så hade jag tänkt sönder mitt huvud och oroat mig så mycket om svininfluensan ifall jag inte tagit den. Nu tror jag att jag kan lugna mig lite.

Nu har det gått 18 h efter vaccination och status på min kropp - lite öm på området där jag fick sprutan. Det gick inte att ligga på den armen inatt. Å det var lite synd, för det betydde att jag inte kunde somna på Henkes bröst. Byta sida fanns ju inte på kartan, då blir det ju helt fel... Cool




 

Ovido - Quiz & Flashcards