Alla inlägg den 19 november 2009

Av My - 19 november 2009 13:19

Jag älskar lingon. Jag har lingon till det mesta faktiskt.

Tom på en barndomskompis bröllop, så stod det förklarat på mig som gäst - "Älskar lingon". Ja, så är det. Jag tycker lingon gör pricken över i:et.

Så att ni ska veta hur galen jag är, så har jag lingon till bearnaisesås!

Väluppfostrad som jag är, brukar jag inte fråga efter lingon om jag blir bortbjuden på middag (utanför min egen familj). Jag kan bli galen på mamma om hon inte har lingon hemma!

Jag är däremot inte förtjust i ost. Jag kan äta gratängost på pizza och potatisgratäng, men vanlig hårdost, mjukost på macka? Big no no. Det roliga är att jag inte ens har smakat, men doften av hårdost räcker, usch!

Igår ville Henke så gärna göra grönmögelostsås till schnitzeln och jag sa att det var ok att testa. Den är ju ändå smält...

Hur det smakade? Ost så klart och lite strävt, men jag har ju lösningar på det mesta och tog fram min stora burk med lingon. Lingon räddar allt!






Ovido - Quiz & Flashcards