Alla inlägg den 4 november 2009

Av My - 4 november 2009 15:39

Igår morse när jag kom till jobbet kände jag mig lite konstig i huvudet. Framåt lunch blev det så pass illa att jag inte klarade att resa mig från stolen... Jag blev ordentligt skrämd av detta och hjärtat slog extra och hela jag darrade.

Mina kollegor blev oroliga och chefen ringde till Företagshälsovården, vilka tyckte att jag skulle in till akuten. Jag gillar inte att ta upp läkares tid och allra minst akutens, men just då hade jag nog inget annat val.

Henke hämtade mig och vi behövde inte vänta många minuter på att få komma in i ett rum. Sköterskan blev lite orolig när jag gick som en gamling med puckelrygg och tittandes ner i marken. "Har du verkligen så ont?"

Ehhh ja, jag var grymt snurrig och det bästa läget var att ha huvudet neråt... Med tanke på min hjärtklappning och tryck över bröstet fick sköterskorna ganska bråttom med att kolla EKG. Det var en lättnad när det visade ok, därefter tog de några rör blod. Inget prov verkade konstigt och läkaren kliade sig lite i huvudet när hon var inne hos mig. Hon bad mig göra en massa grimaser, balanstester och även att vissla. Då skrattade Henke lite smått i bakgrunden och jag var tvungen att erkänna att jag inte kan vissla...

Läkaren skickade mig tillsist på röntgen och när även de bilderna var ok, så visste läkaren inte riktigt vad hon skulle hitta på. Jag fick åka hem, fick absolut inte vara själv på kvällen eller natten och jag skulle höra av mig om det blev värre.

Kändes förstås bra, men samtidigt lite läskigt när jag inte vet vad det är som gör mig snurrig. Tankarna har gått att jag kanske fått någon smäll eller vridning på nacken i måndags på självförsvarskursen eller så är det virus helt enkelt. Det konstiga är dock att jag känner mig pigg i övrigt. Å nej, stress på jobbet är uteslutet och även överträning, det har jag faktiskt koll på!


Idag har jag varit hemma från jobb. Otroligt tråkigt! Har pratat i telefon de flesta timmarna. Tack mina nära och kära för att ni ringer och kollar mig <3. Jag har inte vågat att gå på toa utan att prata i telefon, å detta telefonpasset fick Henke.

Just nu är jag inte så snurrig, men jag har konstigt ont eller en värmande känsla i bakhuvudet. Känns mycket märkligt.


Vi ska strax gå ett varv runt huset för att få lite luft och se vad jag klarar av.



Ovido - Quiz & Flashcards