Alla inlägg under september 2009

Av My - 4 september 2009 13:49

Den repliken har du smittat mig med Sweethie!

Jag kan bara instämma...


Vilken fredag, första fredagen på väldigt länge som jag kan ta det lugnt på. Å första helgen jag verkligen kan njuta... Tänk om jag bara hade fått ett tentaresultat, positivt sådant förstås, innan arbetsdagens slut, då hade jag ställt till med party ikväll!

Ikväll ska jag storhandla på Maxi, kan tänka mig med rätt många fler, men skönt att få det gjort. Därefter ska jag äta, sen blir det soffan med en liten godisskål och film. Min sambo kommer hem vid 21 tror jag, då hoppas jag på kvalitetstid!


Imorgon är det mycket på gång. Elina fick en överraskning i present av mig och Henke. Å den ska jag "redovisa" imorgon.

Hon har inte fått så mycket info förutom ett kort där jag skrivit packningslista, men jag kan lova att en stor del av det är påhittat bara för att vilseleda henne! Hihi, så himla roligt! Pay back time!

Efter vår utflykt ska jag och Elina fortsätta umgås hela kvällen lång! Myskväll! Nice, I like! God mat, gottis, girl talk...


På söndag har jag mycket på schemat!


Trevlig helg på er!

Av My - 4 september 2009 13:45

Det var några veckor sedan sist... Har varit lite ur mina rutiner. Nu är det dags ingen att köra:


Veckans minus:

Hmm... Möjligtvis debatten om svininfluensan. Eller rättare sagt tidningarnas skrämseltaktik eller inte?! Det är många om och men...


Veckans plus:

Att jag och min sambo har bokat en resa till solen. Kan inte förklara min längtan! Som vi ska ta igen all tid som försvann under sommaren/sensommaren!

Å plus för att det är min första helg utan plugg på typ jääääääääättelänge! :)

Av My - 3 september 2009 12:03

Nu när resan är inom räckhåll så blev kroppen och huvudet ännu tyngre. Konstigt att det blir så... Precis samma fenomen är det veckorna innan sommarsemestern "Ooohh, vilken tur att det är semester snart, jag skulle inte orka en dag längre".

Så känner jag nu, vilken tur att jag ligger i solstolen om exakt 3 veckor...

En hel underbar vecka tillsammans med min man, vilken lyx!


Ikväll är det innebandy. Det är nästan två veckor sedan jag spelade och under tiden har jag inte haft ont i mitt knä. Det har alltså klarat av tung styrketräning och långa löprundor.

Får jag ont på innebandyplanen idag, så är jag 95% säker att jag lägger klubban på hyllan. Åtminstone denna säsong.

Det är inte värt att operera mig för att ta bort märlan när jag inte har ont annars.

Ont ikväll = tecken på att mitt knä inte vill spela.

Sorgligt, men sant. Eller skönt? Vet inte riktigt.


Av My - 2 september 2009 21:49

Vi, jag och min älskling, har precis bokat vår första resa tillsammans! Åååååååååå...det ska bli så mysigt!

Den 24 september flyger vi till Turkiet. Vi ska alltså bara jobba 3 veckor till. LÄNGTAR!!


Visa stora bilder

Av My - 2 september 2009 11:55

Vädret kunde vi inte klaga på. Perfekt löpvädret, varmt och skönt!

Arrangemanget runt omkring hade vi en hel del att säga om! Jag har skickat ett klagomail till arrangören...

Att de tex plockade ner vätskekontrollen vid 8 km innan ens 1/4 av löparna passerat! När jag gick över mållinjen, var vattnet slut även där! Det var droppen för mig. Att inte få fylla på med vätska direkt efter är ju katastrof! Visst vi fick en 0,5 L vitamindryck, men vatten kan väl inte vara svårt att ha så det räcker? Hur tror de att de stora loppen sköter arrangemang? Oj, blåbärssoppan tog slut på Vasaloppet vid 7 mila kontrollen, ni får klara er.

Jag väntar ivrigt på respons på mitt mail!


Vi fick dock en snygg t-shirt, en plastig väska, en liten söt ansiktskräm och diverse andra prover! We like goodiebags!


Jag sprang som sagt milen och sluttiden blev 57 minuter. Helt ok med tanke på att min kropp inte är helt återhämtad. Trodde att 1 dags återhämtning på 3 veckors tränings skulle räcka... Vem sa att jag är utbildad PT? Hihi, det är lätt att säga till andra, men att se till ens egna brister är lite svårare.

Fräck känsla i kroppen när jag närmade mig 7 km. Det var precis som om mina ben tackade för sig. En tydlig gräns. Tycker kroppen är fascinerande!


Att springa med pulsklocka är så himla bra! Tack än en gång älskling!


Här kommer två bilder, en mot startfållan och min kära kollega Sanna!

Av My - 1 september 2009 14:45

...nämligen Malmö! Wiiiiiiieeeeeee.

Vi är några tjejer från jobbet som ska springa iFORMs lopp idag. Jag har anmält mig till 1 mila-rundan. Vi gör det mycket för att få den fina väskan och t-shirten i målgången! Å picknicken förstås! :)


Jag ska inviga min pulsklocka som jag fick av min underbara älskling igår! Tack så mycket love! En present för att jag är klar med mina studier.

Jag är bortskämd...




Ovido - Quiz & Flashcards