Alla inlägg under augusti 2009

Av My - 6 augusti 2009 16:07

Jag och Elina kände för en liten utflykt, packade matsäck och badkläder och begav oss ut på cykeltur. Vi hamnade i Magnarp :)

Fin liten strand och vi fick ligga där alldeles själv! Tills klockan slog 11.15, då strömmade barnfamiljerna till och vi hade helt plöstligt inte lika mycket plats. Packade siller kan man säga och vi vet precis alla småbarns-bekymmer!

Mycket mysig och trevlig dag har jag haft med dig! Som alltid...

Av My - 5 augusti 2009 20:52

Om känslan idag? Första matchen på väääldigt länge. Speciellt! Var inte så nervös som jag brukar vara innan match, men mina toaritualer satt i... Ni som känner mig väl vet vad det innebär!

Första perioden gick väl sådär, vi var ganska mesiga och stillastående i offensiven. I andra perioden la alla i en växel till och helt plötsligt kom chanserna. Efter två perioder, som vi i D2 skulle spela, stod det 1-0. Det som var lite extra speciellt, för mig själv, var att jag fick göra premiärmålet! Aldrig fel :)

Knäet var på g och det kändes helt ok! Jag har dock en hel del att jobba på för att komma upp i 100 %. Men det kommer...

Tack Checks för att du kom och tittade, det var skönt att ha dig på läktaren! Du är bäst!

Av My - 5 augusti 2009 17:07

Det känns som en evighet...det är nu ca 9,5 månad sedan jag stod på en innebandyplan och det var match! Ikväll är det nypremiär för mig! Ska bli så himla kul att spela träningsmatch! Vi ska möta ett schweiziskt (kan inte uttala det och kan kanske inte stava det heller?) lag. Kommer bli perfekt uppvärmning inför det som komma skall, Båstad Outdoor Open till helgen!

Jag längtar efter att få snöra på mig mina skor och ta fram min nya turkosa klubba... :)

(är dessutom ännu mera brunrostad efter en dag på stranden med Elina.)

Av My - 4 augusti 2009 10:14

Vi blev bjudna på en fantastiskt god middag igår! Det var buffé med en del potatisrätter, såser, sallader, bröd och andra tillbehör. Sedan gick man till kocken som skar upp vilket grillat kött man ville ha - fläskfilé, lammfilé, kamben, lammstek...mmmm, så himlans gott! Å mätta blev vi, man tog ju självklart mer än en gång!

Ovanpå detta tyckte mamma och Mats att vi skulle ha efterrätt. Därefter satt vi alla fyra och hade riktigt ont i magen, fullproppade!

Det fanns även ett litet band som spelade covers och gjorde stämningen på topp!

På vägen hem till campingen var det en annan man som höll låda och underhöll oss. Henke sjöng!

Nu är vi på väg hem. Det har varit två super-dagar! Helt perfekt att få komma iväg och få njuta av sin semester utan några måsten (städa, tvätta...)

Tack mamma och Mats för att vi fick hälsa på!

Back to Skåne!

Av My - 4 augusti 2009 10:12

"Ingenting är omöjligt."

Av My - 3 augusti 2009 17:07

Efter att ha ätit gott grille, tog vi fram Alias - det var dags för spelstund. Då mamma är lite segtänkt emellanåt (sorry) så märkte vi ganska snabbt att det skulle ta låååååång tid innan någon kommit i mål. Fulla i skratt var vi under så gott som de 3 timmar spelet höll på. Vi roade säkerligen hela campingen...

Idag har det varit strålande väder och vi har varit på playan hela dagen. Tom Henke har tyckt det varit roligt. Han blir dock lite rastlös så vi har spelat strandtennis mycket. Vi är fint brunsrostade, eller Henke är lite rödrostad, han var ju ganska vit innan...

Nu väntar träningspass. Jag ska springa en sväng och därefter blir det helkroppsstyrka på stranden!

Ikväll blir vi bjudna på "Lammet & Grisen", det är en poppis restaurang här med en nice buffé. Ska bli himla gott!!

Av My - 2 augusti 2009 19:02

Det är så skönt att vi åkt iväg på semester ett par dagar. Som Henke sa, "Hade du varit hemma nu så hade du inte kunnat slappna av utan hade gått och pulat med något..." Så sant så. Här har jag inget att pula med, så vila blir det!

Det blev ingen lång stund på stranden då molnen tittade fram. Vi stannade dock ett tag ändå för att sova, framför allt jag, är helt ur balans efter den långa natten.

Jag och Henke tog en lång promenad på stranden. Vilken sand, helt vit! Egentligen skulle jag köra ett löppass men min hals är inte riktigt ok.

Nu sitter vi utanför husvagnen, Mats drar vitsar för fullt, alla har något gott att dricka och något snacks till förrätt! Grillen är tänd och det blir snart god biff och majs till kvällsmat!

Imorgon bitti stundar träningspass om kroppen är på g! Mamma går upp varje morgon kl 7 och stavar så kanske hänger jag på och springer och kör mitt cirkelpass jag missar på kvällen med innebandyn.

Trevlig kväll!

Av My - 2 augusti 2009 10:23

Å vilken upplevelse det var! Jag har som sagt tidigare enbart varit på Sofieros konserter och Rhapsody/Diggilo i Båstad och det kan väl inte riktigt jämföras med Ullevis ca 60 000...

Det som drog ungefär jämt strå med U2 var i så fall NHL-hockey i Madison NY, men där är ju tak och den publiken (rätt många färre än igår...) som är där kokar ju i sin gryta.

Så U2, mäktigt värre! Scenen var grym, jag gissade på att den skapelsen kanske kostat 1 miljon kroner och i tidningen stod det att den gick loss på 1 miljard! En liten miss Mysan...

Vi mötte upp Bygg utanför Liseberg, hon kom direkt från Stockholm efter seglingssemester. Efter konserter begav jag och Henrik oss direkt mot Öland och Elin åkte tillbaka till Skåne med sin kollega för en kort visit.

Det var en lång tur, Henke bälade Red bull och var ganska speedad. Jag deckade av min onda hals och trötthet. Han tyckte jag var ganska tråkig. Bilresan tog 5,5 h, lite optimistiska var vi att det skulle ta 4... Mamma och Mats mötte upp oss utanför Bödas camping kl 5.45 och ledde oss till husvagnen. De bäddade åt oss och vi hoppade ner i sängen för 3 h sömn!

Nu har vi fått fin frukost i förtältet, Henke och Mats löser korsord, mamma läser bok och jag har självklart med mig datorn på semestern! :) Vi inväntar att himlen ska bli blå, den är på g! Här ska tydligen vara en fantastisk strand så där ska vi fortsätta sova några timmar!

Jag startade dessutom morgonen med 2 shottar whiskey. För min hals! Den har tyvärr blivit värre efter gårdagen!